معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به عدم فعالیت قابل توجه دولت نهم و دهم در مطالعات اجتماعی و شورای اجتماعی از سال 84، افزود: دولت کنونی بنا داشت به این موضوع بپردازد که با حضور نظریه‌پردازان با دیدگاه‌های مختلف دو موضع شاخصه‌های اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 14 May 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: باید نگاه امنیتی و سیاسی از تشکل‌های مردم‎نهاد برداشته شود.

به گزارش فارس، محمد‌‌ابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با بیان اینکه هدف حرکت داعش و امثال آن‌ها جمهوری اسلامی است،‌ اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به دلیل سیطره اطلاعاتی ایران امن‌ترین منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمتی برویم که توسعه منجر به کاهش شاخصه‌های زیست‌محیطی نشود،‌ گفت: در دنیا توسعه تأثیری در کاهش شاخصه‌های زیست محیطی ندارد و دنیا این موضوع حل کرده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در خصوص محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: برای حفظ محیط زیست نیاز به توجه و حرکت‌های مردمی، هماهنگی و همکاری است.

وی ادامه داد: به منظور تحقق شعار «آسمان آبی،‌ زمین پاک» باید همه اقشار مشارکت داشته باشند و برنامه‌های خوبی از سوی سازمان متولی در این خصوص در نظر گرفته شود.

الهی‌تبار استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های مردم‌نهاد را در خصوص اجرای برنامه‌های زیست محیطی لازم دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها،‌ تشکل‌ها،‌ مساجد و روحانیت در این خصوص استفاده شود و باید بدانیم که سازمان‌های مردم‌نهاد رقیب نیستند بلکه یار و کمک‌دهنده دولت هستند.

این مسئول با بیان اینکه باید نگاه امنیتی و سیاسی از تشکل‌ها برداشته شود،‌ گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در حرکت‌های اجتماعی موثرند که باید تقویت شوند که در این خصوص نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به عدم فعالیت قابل توجه دولت نهم و دهم در مطالعات اجتماعی و شورای اجتماعی از سال 84، افزود: دولت کنونی بنا داشت به این موضوع بپردازد که با حضور نظریه‌پردازان با دیدگاه‌های مختلف دو موضع شاخصه‌های اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی به وجود آخرین آمار شاخص‌های اجتماعی در مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: پنج استان در خصوص پیگیری مسئله اعتیاد پایلوت شدند که استان همدان یکی از استان‌های پایلوت در این خصوص شد.

الهی‌تبار با تأکید بر اینکه دولت سال گذشته سال سختی را در اقتصاد پشت سر گذاشت، تصریح کرد: مردم و کارکنان دولت این موضوع را که دولت در تنگناست درک کردند.

وی یادآور شد: 76 میلیارد تومان تا سال 93 متوسط درآمد کشور بود که با یک چهارم این درآمد رشد‌ اقتصادی و تورم تک‌رقمی را رقم زدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: اعتبارات فرهنگی کشور به هر نهاد،‌ دستگاه و سازمانی که تعلق می‌گیرد باید بخش مربوطه به همان میزان پاسخگو باشد.

این مسئول گفت: در عرصه استانی نیز باید یکسری کار‌ها انجام شود که در این خصوص ستاد آسیب‌های اجتماعی تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

الهی‎تبار با بیان اینکه در دو سال اخیر در بحث مقابله با اعتیاد کار‌های عملیاتی انجام شده است، گفت: طی این مدت 26 نقطه آلوده شناسایی شد که با کمک شهرداری،‌ دستگاه قضا و نیروی انتظامی این نقاط پاکسازی شد.

وی خواستار آموزش مهارت‌های زندگی از دوران کودکی به افراد شد و اظهار کرد: باید از کودکی جرأت نه گفتن در افراد ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار