وی با اشاره به اینکه جوانان برای دریافت 3 میلیون تومان وام ازدواج مانده‌اند، بیان کرد: اینکه با این وضعیت اقتصادی مدیرانی حقوق تا 80 میلیون تومان دریافت می‌کنند، ظلم بزرگی است که انجام شده است.
کد خبر: ۲۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 14 May 2016
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، دریافت حقوق چند میلیون تومانی برخی مدیران، ظلم بزرگی است که انجام شده است.

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با فارس، در خصوص طرح حذف یارانه مردم و در قبال آن پرداخت حقوق کلان میلیونی به برخی از مدیران در دولت پاکدستان اظهار کرد: اولین گله‌مندی در این خصوص از دستگاه‌های نظارتی و دولتی است و من در تعجبم چرا با اینکه اطلاع داشتند، نگفتند.

وی با اشاره به اینکه جوانان برای دریافت 3 میلیون تومان وام ازدواج مانده‌اند، بیان کرد: اینکه با این وضعیت اقتصادی مدیرانی حقوق تا 80 میلیون تومان دریافت می‌کنند، ظلم بزرگی است که انجام شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: نهادهای نظارتی و اجرایی کشور، دولت، دیوان محاسبات، وزارت اقتصاد و سازمان بازرسی کل کشور همه باید پاسخگو باشند.

این مسئول گفت: چرا این دستگاه‌های نظارتی وقتی می‌بینند این همه معضل در کشور داریم کاری نمی‎کنند و همچنان حقوق کلان مدیران ادامه می‌یابد؟ چرا به دستگاه‌هایی که بتوانند ممانعت کنند اطلاع داده نمی‌شود؟

خجسته با بیان اینکه باید از وقوع چنین اتفاقات و پرداخت حقوق‌های غیر متعارف جلوگیری شود، اظهار کرد: دریافت حقوق غیر متعارف خلاف قانون است و باید بعد از بررسی به حساب خزانه بازگردانده شود.

وی حقوق متعارف یک مدیر را طبق تخصص، شرایط و فرآیند قانونی تا 5 میلیون تومان دانست و گفت: اینکه اکنون برخی مدیران حقوق 80 میلیون تومانی دریافت کنند، جای بحث دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک فرد بازنشسته با 30 سال کار و فشار اقتصادی ماهانه حداکثر حقوق یک‎میلیون تومانی می‌گیرد اما اینکه  یک مدیر حقوق 80 میلیونی و وام 500 میلیون تومانی بگیرد، فاجعه است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت حقوق میلیونی مدیران از بیت‌المال صورت می‎گیرد، یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه باید با جدیت ورود کرده و از ادامه این روند جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار