کد خبر: ۲۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 14 May 2016
ولی سرمایه گذاری در شهر همدان همیشه با استقبال خوب مردم مواجه نبوده و تولید ثروت در این استان نیز متاسفانه رایج نیست، بیکاری هم به عنوان نمک روی زخم جوانان و مردم این استان همچنان باقی است و همیشه صنعت و دانشگاه از هم بیگانه و ارتباط خیلی تنگاتنگی با هم نداشته و در نهایت شان این استان به خوبی رعایت نشده است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از همدان پرس؛ برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود. به این بهانه گفت‌وگویی با سعید ثقه ای مجری این نمایشگاه انجام داده ایم. 

لطفا به عنوان برگزارکننده نخستین نمایشگاه بانکداری، بورس، بیمه، بازاریابی و روش های نوین پرداخت در رابطه با این رویداد توضیحاتی ارائه نمایید.

در تاریخ 25 لغایت 29 این ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان همدان شاهد بزرگترین رویداد اقتصادی استان در زمینه نمایشگاهی خواهیم بود این نمایشگاه در پنج محور؛ بانکداری، بورس، صنعت بیمه، تبلیغات و بازاریابی و همچنین دنیای تجارت الکترونیک برگزار می شود.

در این نمایشگاه همچنین همایش های تخصصی شامل، اشتغال زایی، تولید، صنعت، سرمایه گذاری و گمرک را در کنار 5 محور تخصصی نام برده شده مد نظر داریم.

چرا تصمیم به برگزاری این رویداد گرفتید؟
به نظر من اگر مردم هر شهری بخواهند تحولی اساسی در تمامی زمینه ها در شهر خود صورت بگیرد اول باید این تحول را در اقتصاد شهر خود ایجاد کنند چرا که به قول مارکس، زیربنای همه چیز اقتصاد است. ما نیز به عنوان شهروندان همدانی تمایل داریم در استان خود تغییر و تحولی در فضای  اقتصادی بسته و راکدی که در همدان حاکم است ایجاد کنیم تا همه از ثمراتش بهره مند شویم.

چرا اقتصاد استان را بسته و راکد می دانید؟
چون با تمام سلول های وجودم این موضوع را درک و حس می کنم. چون سیل جوانان بیکار تحصیل کرده را می بینم و در نهایت چون همه روزه با مراکز، فروشگاه ها و مغازه های نیمه تعطیل زیادی مواجه می شوم و البته این را نیز می دانم که کشاورزی استانم فصلی، صنعت گردشگری آن با وجود آثار باستانی و تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری متعدد و چشمگیر به شدت گذرا، ضعیف و نامحسوس بوده و صنعت و کارخانجات استان نیز در حاشیه هستند.

ما با این رویداد به دنبال تغییر و بهبود این شرایط از اساس و پایه هستیم. ولی سرمایه گذاری در شهر همدان همیشه با استقبال خوب مردم مواجه نبوده و تولید ثروت در این استان نیز متاسفانه رایج نیست و بیکاری هم به عنوان نمک روی زخم جوانان و مردم این استان همچنان باقی است و همیشه صنعت و دانشگاه از هم بیگانه و ارتباط خیلی تنگاتنگی با هم نداشته و در نهایت شان این استان به خوبی رعایت نشده است.

راه حل و کمک شما در رابطه با این وضعیت؟
فقط کار،کار،کار و فعالیت. یکدلی و داشتن وحدت رویه. من همیشه گفته ام و بازهم تکرار می کنم من به شخصه بعد از خداوند به پشت کار معتقدم و از این مقوله معجزه دیده ام.

در رابطه با نمایشگاه بیشتر توضیح دهید.
در سال گذشته با همفکری بنده و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان تصمیم گرفتیم در 5 محور مهم و تاثیرگذار در اقتصاد و اشتغال، نمایشگاهی با مشارکت بانک ها، موسسات و شرکت های دولتی و خصوصی برگزار نماییم و نیم نگاهی نیز به بحث مهم اقتصاد مقاومتی نیز داشته باشیم و با حضور ادارات و سازمان های دخیل در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی بتوانیم ما نیز گامی هرچند کوچک در این زمینه برداریم و البته برای افزایش بهره وری هرچه بیشتر و بهتر خروجی این نمایشگاه، در کنار آن همایشی نیز برگزار نماییم تا با حضور مسوولان،صاحب نظران و اساتید برجسته کشوری بتوانیم کار کارشناسی نیز داشته باشیم و در کنار آن کارگاه و جلسات هم اندیشی هم برپا نماییم و از آن زمان تیمی از متخصصان و دوستان بنده شب و روز در حال فعالیت هستند تا بتوانیم به خواست خدا این رویداد را برای اولین بار با این ابعاد رقم بزنیم.

در پایان از ته دل امیدوارم با حضور تک تک همشهریان و هم استانی های عزیز بتوانیم نمایشگاهی پرشور و کاربردی داشته باشیم و با استقبال گرم این عزیزان این رویداد مهم را در سال های آتی نیز پایه گذاری کنیم در همین راستا دست خود را جهت یاری تک تک همشهریان و هم استانی ها، مدیران ، صاحب نظران و دلسوزان و علی الخصوص جوانان با استعداد و فعال، دراز کرده و با عزمی راسخ اعلام می کنیم که ما در صدد کمک به تمامی دوستانی که فکر ها و ایده هایی نو در تمامی زمینه ها دارند هستیم و مشتاقانه منتظر نظرات افراد خلاق و خوش فکر در تمامی حوزه ها می باشیم تا بتوانیم در سال 95 رویدادهای با شکوهی رقم بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار