وی معیشت مردم، اشتغال‌زایی، صرفه‌جویی در مصرف و مبارزه با قاچاق را از عوامل بسیار مهم دیگر خواند و گفت: امروز باید با توجه به درون و قدرتمند کردن خود و آنچه داریم به بپردازیم.
کد خبر: ۲۲۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 14 May 2016
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه انتقال پول به‌حساب شهرداری نهاوند بی‌احترامی به مردم است، گفت: دست‌اندازی به بیت‌المال از مصادیق اسراف در زمین است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند ضمن توصیه به تقوای الهی، گفت: گناهان انسان باعث جهنم رفتن وی می‌شود و این گناهان نشاءت گرفته از اعمال ناشایست است.

وی گفت:  همان‌طور که درآیات و روایات بیان‌شده است اسراف کردن در انفاق هم جایز نیست حال‌آنکه بخواهیم در یک کار حرام اسرار بر اسراف و زیاده‌روی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اسراف تنها مختص مال و اموال نیست، در قرآن کریم آمده که حتی در قتل هم اسراف نکنید چراکه اسراف در هر کاری موجب ایجاد و افزایش فساد خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین سرمایه کره زمین خرج خرید سلاح می‌شود تا کشورهای اسلامی را زیر سلطه مستکبران قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به نعمات دوران جوانی گفت: اگر جوانی به دنبال مواد مخدر، ارتباطات نامشروع باشد توان و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهد.

وی بابیان اینکه دست‌اندازی به بیت‌المال از مصادیق اسراف بر زمین است، گفت: از امام سجاد روایتی شیوا و گران‌بها وجود دارد که می‌فرمایند مردم از گناه خود بترسید چراکه گناهان شما در آخرت و دنیای فعلی عواقب خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره)، گفت: مهذب باشید تا در آینده به درد جامعه بخورید، حال‌آنکه اگر جوانی می‌خواهد در آینده برای خود و خانواده و همچنین اطرافیان که جامعه را شکل می‌دهند مفید باشد باید از گناه و بسیاری از مفاسد امروز دوری کند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در مناسبت‌های گذشته همچون انتخابات فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت باید در جامعه در اولویت درجه‌یک قرار گیرد، گفت: امروز هم باید امنیت ظاهری باشد و هم امنیت اخلاقی چراکه بسیاری از صحنه‌های زننده در جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب مسئله اصلی و راهبردی برای پیروزی نهایی را نابودی اسرائیل عنوان کردند و گفت: امروز دست شوم اسرائیل جنایت‌کار و آمریکا در تمامی جنگ ه و خشونت‌ها در کار است.

وی معیشت مردم، اشتغال‌زایی، صرفه‌جویی در مصرف و مبارزه با قاچاق را از عوامل بسیار مهم دیگر خواند و گفت: امروز باید با توجه به درون و قدرتمند کردن خود و آنچه داریم به بپردازیم.

امام‌جمعه نهاوند به نتیجه نرسیدن مذاکرات حج سال جاری که آل سعود خائن سنگ‌اندازی می‌کند را مصداق عینی سد عن سبیل الله دانست و گفت: با روندی که تاکنون پیش‌آمده‌اند امیدی به برگزاری حج امسال نیست، هرچند که می‌تواند ضعفی برای ایران اسلامی نیز باشد.

وی اظهار کرد: امروز اولویت بسیار مهم کمک‌رسانی به مسلمانانی است که در خط مقدم در حال مبارزه با کفر و داعشیان هستند.

وی اشاره به اینکه یکشنبه آینده روز نکبت است گفت: این روز از زمان اعلام رسمیت رژیم صهیونیستی نام‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگر گفت: از شهردار نهاوند برای استیفای حق نهاوند تشکر می‌کنم ولی بازهم گفتگوها و سخنان زیادی در خصوص واریز مبلغ ۲ میلیارد ۴۵۰ میلیون وجه نقد وجود دارد که نیازمند توضیحات بیشتر است.

وی واریز پول به‌حساب نهاوند و بازگردانی به اداره کل ورزش و جوانان همدان را بی‌احترامی به مردم دانست و گفت: سؤال من این است، چرا نهاوند انتخاب‌شده!؟ این توهین به مردم نهاوند است

وی با اظهار به اینکه شورای شهر نهاوند با خودشان مشکل‌دارند چه برسد دیگران گفت، امیدواریم پاسخ این سؤالات را که در خصوص حقوق شهروندی این مردم است را از طریق این تریبون که در اختیارشان قرار می‌دهیم پاسخ دهند.

وی در پایان بابیان تشکر از استاندار همدان به جهت علم کردن پرچم اقتصاد مقاومتی در استان، گفت: کراراً گفته‌ام استاندار خود بر عقب‌ماندگی نهاوند اعتراف کرده است و قول نگاه و توجه ویژه به مردم نهاوند داد، آیا نگاه ویژه جابجایی پول است!

وی بابیان اینکه اجرای قانون نباید به‌گونه‌ای باشد که موجب نارضایتی و بحران شود، گفت: برخی از کاراها همچون راه‌اندازی نانوایی‌های آزاد پز در سال‌های گذشته و بستن یکی پس از دیگری آن‌ها در حال حاضر موجب نارضایتی عمومی می‌شود که لازم است توجه ویژه‌ای به اجرای مقررات از ابتدا داشته باشیم.

وی بابیان اینکه خدمات بسیار مفیدی در بخش سلامت و طرح تحول انجام‌شده است، گفت: باوجود کارهای بسیار زیاد و قرار دادن اعتبارات به این بخش اما همچنان نارضایتی‌های مردم به شکل دیگر نمایان است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار