یک گونه خدنگ وارد یک منزل مسکونی در سرپل یخچال شده بود که اهالی خانه این موضوع را به آتش نشانی اطلاع دادند.
کد خبر: ۲۲۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 12 May 2016
مدیر عامل آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: یک سر خدنگ که در یک منزل مسکونی همدان لانه کرده بود مهار و تحویل محیط زیست شد.

مسعود دهبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یک گونه خدنگ وارد یک منزل مسکونی در سرپل یخچال شده بود که اهالی خانه این موضوع را به آتش نشانی اطلاع دادند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام این موضوع به سامانه 125 ، شامگاه گذشته دو نیرو به همراه یکدستگاه خودرو به محل اعزام شده و در کمتر از 10 دقیقه این گونه جانوری را مهار کردند.

وی بیان کرد: گونه خدنگ پس از مهار تحویل یگان حفاظت محیط زیست همدان شد.

خدنگ ها خانواده‌ای از گوشتخواران کوچک در گروه گربه ‌سانان هستند آنها در اوراسیای جنوبی و آفریقا زندگی می‌کنند و 34 گونهٔ مختلف دارند که در 14 سرده قرار می‌گیرند.

اندازه آنها بین 24 تا 58 سانتیمتر بدون احتساب دم است. خدنگ کوچک معمولی با 320 گرم وزن کوچکترین آن‌ها و خدنگ دم‌سفید با پنج کیلوگرم بزرگترین آنها است. 

برخی از آنها زندگی فردی و برخی دیگر زندگی گروهی دارند و شکار خود را بین همدیگر و توله‌هایشان تقسیم می‌کنند. حشرات، خرچنگ‌ها، کرم خاکی، مارمولک، مارها، پرندگان و جوندگان از شکارهای اصلی این حیوانات هستند همچنین آنها تخم پرندگان و لاشه هم می ‌خورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار