راه حل خروج از رکود در رفع مشکلات بخش خصوصی است/استاندار پیگیری کند افزایش مالیاتی نداشته باشیم/ سفر وزیر کشاورزی غنا به همدان
کد خبر: ۲۲۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 12 May 2016
رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه با کشورهای اتریش، چک، روسیه و هلند در حال رایزنی برای انجام مراودات تجاری هستیم، از تعطیلی 311 واحد در شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارشفارس، علی اصغر زبردست ظهر امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با منتخبان مردم استان در مجلس دهم با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی همدان جزو چند اتاق برتر در گذشته بوده است، اظهار کرد: این مجموعه با توجه به مرکزیت همدان در غرب کشور دارای قدمت 90 ساله است.

وی از عضویت یک‎هزار و 500 فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی استان خبر داد و گفت: البته جامعه کشاورزی در بین این تعداد از اعضا نیست و فقط صادرکنندگان کشاورزی عضویت پیدا کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان ادامه داد: به ازای هر 100 کارت بازرگانی یک کرسی در اتاق بازرگانی ایران به اتاق‎های استان تعلق می‌گیرد که سقف هر استان نیز 15 کرسی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان به خاطر برخورداری از 400 کارت بازرگانی دارای چهار کرسی است، افزود: درصدد افزایش تعداد کرسی‌های استان در اتاق بازرگانی ایران هستیم.

زبردست با اشاره به نقش حائز اهمیت اتاق‌های بازرگانی در توسعه کشور، اظهار کرد: متأسفانه این نقش هنوز مورد توجه قرار نگرفته و شناخته نشده است.

*راه حل خروج از رکود در رفع مشکلات بخش خصوصی است

وی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی فضا برای طرح مشکلات بخش خصوصی مهیاست، گفت: از این طریق می‌توان راهکارهای لازم به منظور طرح آن برای تبدیل به قانون در مجلس را ارائه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان مشکلات بانکی، بیمه و مالیات دردسرهایی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است، تصریح کرد: راه حل خروج از رکود در توجه به رفع مشکلات بخش خصوصی است.

وی گفت: به منظور وصول مالیات در هر استان سقفی از سوی سازمان امور مالیاتی و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی تعیین می‎شود که طی سال‎های گذشته اگر درآمد مازادی از درآمد مصوب مالیاتی وصول می‌شد به استان اختصاص می‎یافت اما در چند سال اخیر اگر میزان وصولی بیش از سهم مصوب مالیات باشد، درآمد مازاد به عنوان درآمد پایه مالیاتی مورد نظر خواهد بود.

* استاندار پیگیری کند افزایش مالیاتی نداشته باشیم

زبردست ادامه داد: سال گذشته با افزایش 36 تا 50 درصدی درآمد مالیاتی مواجه بودیم در صورتی که افزایش درآمد مالیاتی در میانگین کشوری 28 درصد و در تهران 18 درصد بود.

وی با بیان اینکه از استاندار خواستیم پیگیری کند تا امسال افزایش در درآمدهای مالیاتی نداشته باشیم، گفت: وقتی درآمدی کسب نمی‌شود چطور باید درآمدهای مالیاتی افزایش یابد؟

رئیس اتاق بازرگانی همدان اخذ 95 درصد مالیات را از بخش خصوصی دانست و گفت: البته ما به دنبال نگرفتن مالیات از بخش خصوصی نیستیم اما انتظار داریم در این زمینه انضباط را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال در استان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال باید در کشورهایی که نیازمند ظرفیت‎های همدان هستند، فعالیت داشته باشیم.

*سفر وزیر کشاورزی غنا به همدان

زبردست از سفر وزیر کشاورزی غنا به همدان در تاریخ پنجم خردادماه خبر داد و بیان کرد: با کشورهای اتریش، چک، روسیه و هلند نیز در حال رایزنی برای انجام مراودات تجاری هستیم.

وی با ابراز تأسف به خاطر از دست دادن بازار کشورهای همسایه مثل عراق، قزاقستان و آسیای میانه اظهار کرد: باید برای پیشرفت استان و بهره‎گیری از ظرفیت‎های آن با دیگر کشورها ارتباط تجاری برقرار کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی همدان در پایان سخنانش با اشاره به فعالیت 548 واحد صنعتی و تعطیلی 311 واحد در شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خواستار توجه به این امر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار