باغ موزه دفاع مقدس در 6 فاز طراحی شده است به طوریکه تا کنون چهار فاز آن به اتمام رسیده و دو فاز در مرحله تکمیل قرار دارد.
کد خبر: ۲۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 10 May 2016
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: هزینه نگهداری از باغ موزه دفاع مقدس بسیار بالاست اما به هر شکل ممکن باید این کار انجام شود البته در بحث نگهداری تصمیماتی گرفته شده تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

به گزارش تسنیم، مهدی ظفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفاع مقدس یک پدیده سیاسی میراناپذیر است که در بازه‌های مختلفی از زمان تغییرات سیستمی در منطقه و کل جهان را رقم زده است.

وی افزود: دفاع مقدس از این پس نیز تحولاتی را در سطح جهان ایجاد خواهد کرد بنابراین باید تعصب و فرهنگ ایثار و شهادت را پرورش داده و حامی آن بود.

وی بیان داشت: از ویژگی‌های دفاع مقدس رسالت‌پذیری است و باید نگاه راهبردی به دفاع مقدس داشته باشیم چرا که سرمایه مشترک در بین تمامی ما به شمار می‌آید.

سردار ظفری با اشاره به نگاه انحصاری به دفاع مقدس عنوان کرد: نگاه انحصاری مانع از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و سرعت ترویج آن را کاهش می‌دهد.

ظفری با بیان اینکه این نگاه انحصاری گاهی ناخواسته و بدون عمد است، افزود: بخشی از این نگاه به تعصبات فردی و قومی و قبیله‌ای بازمی‌گردد اما در واقع باید توجه داشت که همه در دفاع مقدس دخیل بوده‌ایم.

وی دفاع مقدس را به فرشی با گل‌های رنگارنگ تشبیه کرد و ادامه داد: با استنباط از این مثال می توان به این باور رسید که تمامی افراد از هر قشری در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و همه در کادر انقلاب خدمتگزاری کردند.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران در خصوص عدم تعامل بنیاد حفظ آثار با رسانه‌ها تشریح کرد: نگرش‌های سوری به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید از بین برود و عمق‌بخشی در این عرصه را توسعه دهیم.

وی افزود: با اکتفا به برگزاری مراسم‌هایی همچون تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نمی‌توان فرهنگ‌سازی کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: باید با یافتن اشتراکات به سمت اقدامات عمیق در مسیر ترویج فرهنگ غنی و ارزش شهید و شهادت مطابق با نیازهای جامعه حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم شاهد وقوع ناهنجاری در جامعه نخواهیم بود.

وی افزود: با نصب پوستر و بنر در سطح جامعه نمی‌توان فرهنگ‌سازی کرد بنابراین عمق بخشی به دفاع مقدس می‌تواند مصداق‌های عینی برای کمک به جامعه دینی باشد.

ظفری با بیان اینکه باید با نگاهی فراگیر به سمتی حرکت کنیم تا تمانی مردم از فرهنگ ایثار، عشق و شهادت آگاهی یابند و آن را ارج نهند، به طرح این سوال پرداخت که چه مقدار با نگاه ارزشی و جهادی این فرهنگ در جامعه ترویج یافته است و چه مقدار معنی ایثار و شهادت به صورت امروزی درآمده و با تفسیر جدید به مردم تفهیم شده است؟

وی در خصوص سوم خرداد گفت: عملیات‌های والفجر 8 و فاو با ایجاد تزلزل در اراده دشمن و کربلای 5 با شکست اراده دشمن توانست در مسیر جنگ بسیار تاثیرگذار باشد به طوری که زمینه‌ساز همه آنها عملیات بیت‌المقدس در روز سوم خرداد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال تکمیل شدن فازهای پایانی باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: باغ موزه دفاع مقدس در 6 فاز طراحی شده است به طوریکه تا کنون چهار فاز آن به اتمام رسیده و دو فاز در مرحله تکمیل قرار دارد.

وی تصریح کرد: از دو فاز باقی مانده یک فاز مربوط به تصویرسازی جنگ نابرابر بود و فاز دیگر که جلوه خاصی دارد و مشابه آن را تنها دو کشور روسیه و کره‌شمالی انجام داده‌اند، پاناروماست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته لحاظ شرایط اقتصادی، معیشت مردم را به تکمیل فازهای باغ موزه ترجیح دادیم، تصریح کرد: به طور قطع توسعه بهره‌برداری از باغ موزه در دستور کار قرار دارد تا بدین طریق گسترش فرهنگی در این عرصه را داشته باشیم.

وی با اشاره به هزینه بالای نگهداری از باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: هزینه نگهداری از باغ موزه دفاع مقدس بسیار بالاست اما به هر شکل ممکن باید این کار انجام شود البته در بحث نگهداری تصمیماتی گرفته شده تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار