به دلیل پراکندگی روستاها آبرسانی به روستاهای بهار نیاز به اعتبارات زیاد دارد ولی هزینه‌های اجرایی آن بالا و اعتبارات کم است.
کد خبر: ۲۲۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 10 May 2016
سرپرست آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار گفت: در 52 روستای شهرستان بهار مشکل آب شرب وجود دارد.

محمدابراهیم فراهانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در روستای مالک اشتر در شهرستان بهار حفر چاه دهانه گشاد به عمق 16 متر انجام شد که تاکنون ناموفق بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 94، 10 میلیون تومان اعتبار برای حفر این چاه در نظر گرفته شده است، افزود: چون آبدهی این چاه ناموفق بوده و آبفار روستایی بهار به دنبال جانمایی مجدد حفر چاه و أخذ مجوز از آب و فاضلاب منطقه است.

سرپرست آبفار شهرستان بهار ادامه داد: لایروبی و بهسازی چشمه و کول‌گذاری روستای فسیجان نیز امسال به صورت تعهدی و به امید تخصیص اعتبارات سال 95 انجام شده است.

وی با بیان اینکه فقط 30 درصد اعتبارات سال گذشته آبفار شهرستان وصول شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم بدهی سال گذشته را به پیمانکار برای انجام عملیات آبرسانی به روستاهای این شهرستان بپردازیم.

فراهانی با بیان اینکه هم‌اکنون در 52 روستای بهار مشکل آب شرب وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه مصرف آب شرب روستاها بالاتر از الگوی مصرف بوده و در بعضی جاها 2.5 درصد بالاتر از استاندارد گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید مردم روستاها با آبفار روستایی همکاری لازم را در مصرف بهینه آب شرب داشته باشند و فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوی مصرف به وسیله اطلاع‌رسانی انجام شود.

سرپرست آبفار شهرستان بهار وی با بیان مشکلات آبرسانی به روستاها یادآور شد: به دلیل پراکندگی روستاها آبرسانی به روستاهای بهار نیاز به اعتبارات زیاد دارد ولی هزینه‌های اجرایی آن  بالا و اعتبارات کم است.

وی افزود: تعداد کنتورهای تعویض شده خراب در سال گذشته 250 فقره بوده که پیش‌بینی می‌شود سال جاری حدود 700 کنتور خراب توسط آبفار روستایی تعویض شود.

فراهانی در خصوص میزان خسارت روستاهای شهرستان در بارندگی‌های امسال خاطرنشان کرد: امسال بر اثر بارندگی زیاد و سیل روستاهای هموار و فسیجان بالغ بر 300 تا 400 میلیون تومان خسارت دیدند که رفع این خسارت‌ها با اعتبارات مجتمع‌های آبرسانی تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار