طی سال‌های گذشته گونه‌های خاویار و میگو در استان پرورش داده می‌شد که پرورش خاویار موفقیت‌آمیز بود اما در پرورش میگو به علت شرایط دمایی نتوانستیم کاملا موفق باشیم.
کد خبر: ۲۲۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 10 May 2016
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید سه میلیون و 820 هزار قطعه ماهیان زینتی طی سال گذشته در استان خبر داد.

"علی دولو " در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 42 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار و 27 تن ماهی قزل‌آلا و کپور در استان همدان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود تولید این نوع ماهیان در سال‌جاری به 5 هزار و 500 تن نزدیک شود.

وی از تولید 3 هزار و 155 تن ماهی سردابی و هزار و 873 تن  ماهی گرمابی در استان خبر داد و به وجود 711 استخر پرورش ماهی اشاره کرد و تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای توسعه و افزایش شمار این استخرهای پرورش ماهی هستیم.

دولو از تنوع‌بخشی به گونه‌های مختلف ماهیان در استان اشاره کرد و افزود: در حال پیگیری به منظور جذب سرمایه‌گذاران برای ورود گونه‌های جدید به این استخرها هستیم.

موفقیت در پرورش خاویار

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته گونه‌های خاویار و میگو در استان پرورش داده می‌شد که پرورش خاویار موفقیت‌آمیز بود اما در پرورش میگو به علت شرایط دمایی نتوانستیم کاملا موفق باشیم.

مدیر شیلات استان در پایان کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، مکانیزه کردن مزارع، افزایش میزان تولید، افزایش بهره‌وری آب و کاهش نیاز آبی را از دیگر رویکردهای پیش‌روی اداره شیلات دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار