استاندار همدان از اشتغالزایی پایین سازمان بهزیستی استان ابرازگلایه کرد و گفت: سازمان بهزیستی استان از 15 میلیارد تومان سهمیه خود در اشتغالزایی، تاکنون توانسته 6 میلیارد تومان اشتغالزایی داشته باشد این در حالیست که جمعیت تحت پوشش این سازمان کم نیست.
کد خبر: ۲۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 10 May 2016
استاندار همدان با تأکید بر توسعه صادرات در استان گفت: توسعه صادرات یکی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی است و نباید فراموش و یا کمرنگ شود.

به‌گزارش ایسنا، "محمدناصر نیک‌بخت" سه‌شنبه 21 اردیبهشت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با بیان اینکه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی بازاریابی است، اظهار کرد: صادرات استان باید تقویت شود و مدیر صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با اخطار به گمرک استان، تصریح کرد: از گمرک استان به شدت ناراضی نیستم اما راضی هم نیستم.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان در جذب، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران بیش از پیش اقدام کنند، عنوان کرد: واحدهای معطل مانده با کمک ستاد تسهیل باید فعال شوند تا سرمایه‌گذار جدید وارد استان شود.

استاندار همدان عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را خط قرمز خود دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از من گلایه‌مند نباشند چرا که عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی خط قرمز من است و از هیچ کم‌توجهی و کاهلی در این زمینه اغماض نمی‌کنم.

نیک‌بخت با تأکید بر اینکه بانک‌های استان هیچ واحد تولیدی را بدون هماهنگی و مشورت با ستاد تسهیل تعطیل نکنند، ادامه داد: بانک‌‎های استان باید واحدهای در تملک خود را فعال کرده و واحدهای تعطیل شده را احیاء کنند بنابراین از بانک‌ها می‌خواهیم هیچ واحدی را بدون هماهنگی تعطیل نکنند.

کاهش 60 میلیارد تومانی مالیات استان همدان

وی از کاهش مالیات در استان همدان در سال‌جاری خبر داد و گفت: با برگزاری جلساتی در تهران با رئیس امور مالیاتی کشور و با تلاش مدیران استانی مالیات استان همدان 60 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال باید در اولویت اول کاری مدیران استان قرار گیرد، اظهار کرد: انتظار است در این راستا از تمامی مزیت و توان استان استفاده شود به‌گونه‌ای که نباید بحث اشتغال اولویت دوم و سوم مدیران قرار گیرد.

استاندار همدان از مدیران استانی خواست تا شخصا در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، تولید و توسعه صادرات ورود پیدا کنند و خاطرنشان کرد: رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات باید در اولویت اول مدیران قرار گیرد.

داوران یونسکو بر روی صادرات سفال حساس بودند

نیک‌بخت با اشاره به حضور داوران یونسکو برای ثبت جهانی لالجین، بیان کرد: مدیران استان در استقبال و فراهم کردن زمینه ورود داوران یونسکو خیلی خوب کار کردند و موجودیت استان و لالجین به خوبی نمود پیدا کرد اما داوران بر روی صادرات سفال لالجین حساس بودند که باید آن توجه شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با نوشته‌ و حرف می‌توانند امنیت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کنند، تصریح کرد: باید از هر موردی که به امینت سرمایه‌گذاری آسیب بزند، پرهیز شود.

وی تأکید براینکه کارکردن با مدیری که اقتصاد مقاومتی را در اولویت خود قرار ندهد، سخت خواهد بود، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی از 3 سال گذشته در استان آغاز شده است و باید آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.

استاندار همدان عنوان کرد: در هفته گذشته در جلسه‌ای که با صندوق توسعه ملی داشتیم، با اجرای 2 طرح فولاد دژپُل آرین و بنیاد بتن نهاوند موافقت و مشکلات این واحدها حل شد.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: مشکل فولاد ملایر از کانال ستاد تسهیل پیگیری شده و بانک‌ها و سازمان‌ها نیز قبول کردند همکاری داشته باشند.

وی از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست در کارگروه ستاد تسهیل آینده واحدهای تولیدی شایان سام ملایر و جامه‌دوزان ملایر حضور داشته باشند و مشکلاتشان بررسی شود.

گلایه استاندار از بهزیستی

استاندار همدان از اشتغالزایی پایین سازمان بهزیستی استان ابرازگلایه کرد و گفت: سازمان بهزیستی استان از 15 میلیارد تومان سهمیه خود در اشتغالزایی، تاکنون توانسته 6 میلیارد تومان اشتغالزایی داشته باشد این در حالیست که جمعیت تحت پوشش این سازمان کم نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار