در فروردین‌ماه امسال 114 هزار و 16 تن کالا به ارزش 8 میلیون و 572 هزار و 205 دلار از گمرک استان صادر شده است.
کد خبر: ۲۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 08 May 2016
مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در فروردین‌ماه امسال 114 هزار و 16 تن کالا به ارزش 8 میلیون و 572 هزار و 205 دلار از گمرک استان صادر شده است.

"جمال خشوعی" در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: کالاهای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از به لحاظ وزنی 2 درصد افزایش و به لحاظ ارزش دلاری 20 درصد کاهش یافته است.

وی عمده‌ترین کالاهای صادر شده را کشمش، سیب‌زمینی، سیمان، چینی‌آلات بهداشتی، سفال، رزین و پلی‌استر، موتور کولر، کنتور گاز ، هواکش، ملحفه بیمارستانی، بطر شیشه‌ای، انواع ترشیجات،خیارشور، سس، عسل و رب‌گوجه فرنگی عنوان کرد و افزود: این کالاها عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، عمان، ایتالیا، سوریه و سایر کشورها صادر می‌شود.

خشوعی از واردات 257 تن کالا در فروردین‌ماه امسال از گمرک استان خبر داد و تصریح کرد: میزان واردات در استان از نظر وزنی 267 درصد افزایش و به لحاظ ارزشی 568 درصد افزایش داشته است همچنین ارزش دلاری کالاهای وارد شده از گمرک طی مدت مذکور یک میلیون و 318 هزار و 550 دلار بوده است.

وی عمده‌ترین کالاهای وارد شده در فروردین‌ماه را کمپروسور برودتی، اجزاء و قطعات ترمز خودرو، مواد اولیه رنگ، ماشین‌آلات ریخته‌گری، مقاومت متغییر، انواع حسگر، قالب‌های کائوچویی و مواد اولیه چرم‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: این کالاها از کشورهای امارات، هند، بلژیک، چین، ایتالیا و ترکیه وارد استان شده‌اند.
برچسب ها: صادرات همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار