این روزها با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاید مهمترین موضوعی که مردم یا به اصطلاح مجلسی ها " موکلان " مد نظر دارند وظایف نمایندگان و انتظاراتی که مردم از کاندیداهایی دارند که آرزوی نشستن بر صندلی های سبز مجلس را در سر می پرورانند .
کد خبر: ۱۶۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 11 January 2016

این روزها با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی ، شاید مهمترین موضوعی که مردم یا به اصطلاح مجلسی ها " موکلان " مد نظر دارند وظایف نمایندگان و انتظاراتی که مردم از کاندیداهایی دارند که آرزوی نشستن بر صندلی های سبز مجلس را در سر می پرورانند .

به گزارش تابناک همدان ؛ یک شهروند همدانی که بازنشسته آموزش و پرورش است، دراین باره می گوید: یک نماینده مجلس در آغاز به کار خود به قرآن قسم یاد می‌کند که مدافع حقوق ملت، ارزش‌های انقلاب و راه‌ شهدا باشد، پس موظف به دفاع از حقوق مردم و جامعه خود است، باید این را به بهترین نحو اجرا کند.

وی مهمترین مطالبات خود از نمایندگان را ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان می کند و میگوید اگر اشتغال جوانان حل شود بسیاری از مشکلات بزرگ جامعه نیز رفع خواهد شد.

این فرهنگی بازنشسته درخصوص تبلیغات انتخاباتی می گوید: نمایندگان که روزهای تبلیغات انتخاباتی کوچه به کوچه و روستا به روستا با تبلیغات، آراء مردم را جمع می کنند و وعده یاری به مردم می دهند، بدانند مردم به امید حل مشکلاتشان آنها را انتخاب کرده اند، نباید با وعده های دروغ آنان را ناامید کرد.

وی صحبت هایش را با این سوال به پایان می رساند، چرا و به چه دلیل وقتی نمایندگان بر کرسی مجلس تکیه می زدند در روزهای نخستین مجلس، به جای این که به فکر چاره جویی برای آب و نان مردم باشند، به حاشیه رفته ومسائل دیگر را در اولویت قرار می گیرد.

یکی دیگر از شهروندان همدانی به نام رضا. ع دانشجوی دانشگاه بوعلی، در مورد رسالت مجلس و مسئولیت نمایندگان می گوید: مجلس نباید تریبونی برای فرصت طلبان و جریان های مشکوک و هدایت شده از سوی دشمنان اسلام و نظام باشد.

وی رسالت و جایگاه مجلس را مسئله مهم و اساسی دانسته که باید نمایندگان به آن توجه کنند و درمانی برای دردهای اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بیابند.

این شهروند ادامه داد: ما انتظار داریم که نمایندگان چارچوب قوانین را رعایت کنند و در همه مسائل قانون مند و منصف باشند.

وی مهمترین دغدغه خود رانبود حمایت های لازم از سوی مسئولان عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان ایده های تولیدی خوبی برای اشتغال دارند اما متاسفانه با بی مهری مسئولان و بی توجهی نسبت به آنان مواجه می شوند.

این دانشجو از عدم پاسخگویی برخی از ادارات استان گلایه مند است و می گوید: هنوز رابطه بین ارباب رجوع و کارمند در برخی ادارات موجه نشده است، در برخی ادارات و دانشگاه ها روزها برای گرفتن یک امضا باید رفت و آمد کنیم و در آخر کار با بحث به پایان می رسد. بهتر است نمایندگان به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی که هم اکنون برای مقطع دکتری در حال آمادگی است مطالبات خود از نمایندگان را اینگونه عنوان می کند: نمایندگان باید بتوانند در جهت برآورد و تخصیص اعتبارات برای شهرمان تلاش کنند، هرچه اعتبارات استان بیشتر باشد، پیشرفت بالایی رابه همراه دارد، همچنین باید به عنوان نماینده ملت مشکلات استان را حل کنند.

این شهروند در ادامه گفت: ما موافق صرف هزینه های بالا جهت تبلیغات نیستیم، اگر کاندیداها وعده های راست و درست داشته باشند قطعا ما انتخابشان می کنیم.

وی افزود: نماینده استان که وارد مجلس میشود قرار است سرنوشت ۴سال استان را عهده دار شود، امیدواریم با درایت در حل مشکلات شهرتلاش کند.

این شهروند ادامه داد:یکی دیگر از مسایلی که مردم حل آن را از نمایندگان انتظار دارند، حمایت از تولیدات داخلی است، واردات کالاهایی که مشابه آن در کشور توليد مي شود همواره دغدغه تولید کنندگان و حتی مقام معظم رهبري است، اما با وجود هشدارهاي داده شده تاکنون از جهت دستگاههاي مربوطه کاری صورت نگرفته است و مجلس دهم بايد شجاعانه مجريان امر را به مسيري که صلاح اقتصاد ملي است بکشانند.

شهروند دیگری از شهرستان تویسرکان در خصوص انتظارات خود ابراز، ما از نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که حکم الهی و سخنان رهبری را در تصویب قوانین مد نظر قرار دهند و فریب عوامل قانون شکن و غرب زده را نخورند.

وی افزود:اگر نماینده ای برخلاف حکم دین و رهبری عمل کند ، برای ما غیر قابل تحمل است.

این شهروند ادامه دادحزب و گروه خاص برای پیروزی در انتخابات مد نظر مانیست، اما انتظار داریم مشکلات ما از جمله حل معظل بیکاری، ایجاد تعادل بین گروه های جامعه و پایان طرح های نیمه کاره استان در اولویت برنامه های نمایندگان باشد.

وی که دارای یک فرزند بیمار است سخنانش را در خصوص هزینه های بالای درمانی اینگونه پایان میدهد،متاسفانه من دارای فرزند ۱۲ساله ای هستم که مشکل سرطان دارد،هزینه های این بخش بالاست باید نمایندگانی که در خانه ملت هستند قانونی برای کاهش هزینه ی بیماران خاص وضع کنند.

بی شک نمایندگانی که از طرف مردم برای مدت ۴سال انتخاب می شوند وظایف سنگینی را بر عهده دارند،اما آن چیزی که رضایت مردم را به همراه دارد،عمل به وعده هاست.

نمایندگانی که به مجلس دهم راه پیدا خواهند کرد، ضعف هاي طرح های اقتصادی دولت را بررسی و راهکارهای مهمی را برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم ارایه کنند.

همچنین فسادهاي اخير بانکي براي مردم بسیار تلخ بود ، مجلس دهم بايد طرحي پيشگيرانه را به تصويب برساند که حاصل آن جلوگيري از بروز تخلفات مالي درهمه دستگاه ها باشد.

همچنین نامزدهای انتخابات در نظر داشته باشند، برای اینکه نظر بیشتری را به سمت خود جذب کنند ترفندهای خاص تبلیغاتی را به کار نبرند که با وظیفه های ذاتی نمایندگان فاصله زیادی دارد و یا وعده هایی ندهند که از خود وزیران و حتی رییس جمهوری نیز ساخته نیست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار