کد خبر: ۱۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 21 March 2015

همدان تنها در آرامگاه ابن‌سینا، مقبره باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه و غار علیصدر خلاصه نمی‌شود بلکه برخورداری از وضع آب و هوایی ویژه، طبیعت منحصربه‌فرد و مسیرهای گردشگری زیبای آن فرصتی برای سرمایه گذاری بالاخص در بخش گردشگری را در این خطه مهیا کرده است.

به گزارش تابناک همدان ؛همدان و روستاهای گردشگری آن با ظرفیت های بسیار و قدمتی همپای تاریخ، سهم چندانی از درآمد توریستی کشور و جهان ندارد و 20 روستای گردشگری این استان همچنان ناشناخته مانده است.

20 روستای هدف گردشگری همدان ناشناخته هستند

سیمین، ورکانه، خاکو، حبشی، گشانی، گیان، علیصدر، کاج، پیروز، اشتران و قلعه جوق از جمله روستاهای هدف گردشگری در استان همدان هستند که بی توجهی در معرفی آنها سبب شده تا نتوانند جایی در بسته‌های سفری برای بازدید گردشگران باز کنند.

در این میان نزدیکی روستاهای سیمین ابرو و روستای ورکانه به شهر و نیز قابل دسترس بودن این دو روستا از جمله عواملی است که می‌تواند موجب استفاده از ظرفیت آن‌ها به بهترین شکل توسط سرمایه‌گذاران و حتی مسئولان استانی شود تا پس از اعمال سرمایه‌ها موجب جذب گردشگر به این مناطق شوند.

سهم همدان از درآمد سرشار گردشگری بسیار اندک است

امّا آنچه در این جایگاه باید پاسخی برای آن یافت اینست که چه شده که همواره سهم همدان از درآمد سرشار گردشگری بسیار اندک بوده است؟!

باید یقین حاصل کنیم که همدان از بُعد داشته های گردشگری جایگاه بسیار رفیعی دارد و ناکامی های مربوط به درآمدزایی اندک از این صنعت به عدم مدیریت صحیح بستگی دارد.

اگر متولیان به نقش صنعت گردشگری در توسعه و آبادانی همدان و حل برخی معضلات اجتماعی مانند بیکاری واقف باشند که البته در خطابه ها به آگاهی از آنها وقوف هستند باید آسیتن ها را بالا بزنند و بیش از گذشته در این جهت تلاش کنند تا ضمن جذب گردشگران بیشتر، سهم بالایی از درآمد توریسم عاید همدان شود.

همدان با وجود برخورداری از ظرفیت گردشگری بالا، از دید مسافران و گردشگران پنهان مانده است به نحوی که بر اساس آخرین آمار اعلام شده شمار گردشگران به این استان از حد انتظار پایین تر بوده است.

شاید بیراه نباشد اگر گفته شود یکی دیگر از اشکالات رونق‌نداشتن گردشگری در همدان فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران و جذب توریست است.

این گفته از آنجا تایید شدنی است که با وجود امکانات در همدان برای جذب گردشگر و جذب توریسم به این ظرفیت به‌خوبی پرداخته نشده است و همیشه توجه به گردشگری در کنار یا حاشیه دیگر فعالیت‌های روزمره مدیران قرار گرفته است.

با این تفاسیر پرواضح است تا زمانی که عزمی جدی برای مطرح کردن همدان به عنوان قطب گردشگری کشور وجود نداشته باشد، جذب سرمایه گذاران به این بخش انتظاری بیهوده است.

منبع: تابناک
برچسب ها: روستا های گردشگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار