مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: حدود ۱۴ هزار کودک زیر پوشش این نهاد هستند که هفت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان را دختران یتیم و نیازمند محسنین تشکیل می دهند
کد خبر: ۱۱۰۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 25 May 2023

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: حدود ۱۴ هزار کودک زیر پوشش این نهاد هستند که هفت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان را دختران یتیم و نیازمند محسنین تشکیل می دهند.

به گزارش تابناک همدان، محمدرسول شیخی زاده افزود: دختران زیر پوشش با مشارکت ۳۲ هزار حامی نیکوکار در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و درمان با رفع نیازمندی هایشان حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹ میلیارد تومان به حساب این ایتام واریز شده است اظهار داشت: دختران یتیم نیازمند تا زمان ازدواج در طرح اکرام ایتام و محسنین مورد حمایت قرار دارند.

به گفته وی سرانه فرزندان یتیم در حال حاضر یک میلیون تومان و سرانه فرزندان محسنین ۴۳۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در طرح اکرام ایتام و محسنین، حامیان نیکوکار حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را برعهده دارند تا بتوانند زمینه زندگی شایسته ای را برای آنها فراهم کنند.

شیخی زاده با بیان اینکه محسنین فرزندانی هستند که از نعمت پدر برخوردار بوده اما سرپرست خانواده بنا به دلایل مختلف مانند از کار افتادگی، معلولیت و یا بیماری صعب العلاج بودن قادر به تامین معیشت خانواده نیست.

 

اعلام حمایت نیکوکاران از فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین

این مقام مسئول تصریح کرد: نیکوکاران می‌توانند آمادگی خود را برای حمایت از فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین با ثبت‌نام در وبگاه ekram.emdad.ir یا مراجعه حضوری به تمام دفاتر این نهاد در سراسر استان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: ایام فرخنده دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و الگو گرفتن از منش این بزرگان در رسیدگی به امور نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: با عضویت در طرح اکرام ایتام، فرد نیکوکار شماره کارت مختص یتیم و فرزند تحت حمایت خود را دریافت می کند و می تواند هر ماه کمک های خود را به حساب آنها واریز کند.

شیخی زاده یادآور شد: ۲۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان صدقه در سال گذشته از صندوق های صدقات در استان جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته با پرداخت ۵۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه توانمند کردن خانواده‌ها و ایجاد درآمد باثبات برای آنان از دیگر رسالت های کمیته امداد است، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار خانوار در استان همدان تحت حمایت این نهاد هستند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود ۶۱ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار