رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 25 May 2023

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او افزود: مالباخته برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور از موتور جستجوگر گوگل استفاده کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بود، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده بود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان تصریح کرد: پس از نصب این نرم افزار ۱۷۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شد که شاکی با مراجعه به پلیس فتا خواستار رسیدگی به موضوع شد.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: کارشناسان پلیس فتا استان، رد پول سرقتی را دنبال کردند و پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از استان‌های همجوار دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

او گفت: با توجه به افزایش شگرد‌های جدید کلاهبرداری توسط سارقان اینترنتی باید نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک دانلود و برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر پرهیز کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار