پویایی واحد‌های تولیدی و صنعتی آن هم در شرایطی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی روی پای ایستاده و چرخ تولید آن‌ها می‌چرخد، مصداق بارز امیدآفرینی است که در حقیقت حرکت «راهیان پیشرفت» می‌تواند روایتی صادقانه و عینی از این امیدآفرینی را در جامعه تبیین کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 25 May 2023

پویایی واحد‌های تولیدی و صنعتی آن هم در شرایطی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی روی پای ایستاده و چرخ تولید آن‌ها می‌چرخد، مصداق بارز امیدآفرینی است که در حقیقت حرکت «راهیان پیشرفت» می‌تواند روایتی صادقانه و عینی از این امیدآفرینی را در جامعه تبیین کند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا؛ هفته ارتباطات و روابط عمومی فرصتی مهیا کرد تا کاروان «راهیان پیشرفت» یک روز را با واحد‌های تولیدی و صنعتی و طرح‌های اقتصادی و گردشگری ملایر سپری کنند و با گوشه‌ای از دستاورد‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای این شهرستان آشنا شوند.

«راهیان پیشرفت» روایت متفاوتی از واقعیت‌ها، دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در جای‌جای کشور است که باید به شکلی متفاوت برای مردم بازگو شود، افتخارات و خدمات بی‌نظیری که اتفاقی به دست نیامده و برای رسیدن به این مرحله از پیشرفت، سختی‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر، با دارا بودن ۲۰۶ واحد صنعتی فعال، پنج شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت ۳۰۰ هکتار و ۲ شهرک خصوصی و کسب ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت تنها جزئی از دستاورد‌ها و افتخاراتی است که در دلِ خود جای داده و در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد استان همدان و پیشتاز کشوری است.

در همین رابطه به همت روابط عمومی فرمانداری ویژه ملایر و اداره صمت، کاروان راهیان پیشرفت متشکل از مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر در اقدامی بی‌نظیر، همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی، روزی متفاوت را تجربه کردند، روزی به یاد ماندنی که روابط عمومی‌ها در قالب «راهیان پیشرفت» در نگاه کارشناسانه خود، هر کدام می‌توانند روایتگر گوشه‌ای از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های جهان شهر باشند.


کیان‌کُرد ۴۰ درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند


مقصد نخست این کاروان، شرکت کیان‌کُرد بود که در بخش زند و ۲۲ کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده، واحد تولیدی صنعتی که به جرات می‌توان گفت یک ضلع مثلث صنعت این شهرستان است و برای سرپا ماندن کش و قوس‌های فراوانی را پشت سر گذاشته تا به اوج شکوفایی رسیده است.

دیدن حیات در شرکت کیان کُرد وصف‌ناشدنی است، چرخش چرخ‌های تولید این صنعت آنچنان سیر حرکت پرشتابی به خود گرفته که با ۳۰ سال تجربه در زمینه تولید منسوج استخوان‌بندی تایر و اولین تولیدکننده این کالای استراتژیک در ایران، در تلاش برای افزایش سهم بیشتری در تولید داخلی و رونق هر چه بیشتر توسعه اقتصاد و معیشت منطقه است و بر این اراده پولادین به خود می‌بالد.

کیان‌کُرد به عنوان یکی از صنایع پیشران ملایر، مسیر صنعت را در این شهرستان سالهاست هموار کرده و در پیچ و خم بی‌مهری‌ها، تحریم‌ها و خاکریز اقتصاد، از حرکت نایستاد و موانع را از پیش روی خود برداشت تا امروز بالنده و پرافتخار یکی از مدعیان در صنعت تایر باشد، کیان‌کُرد نخستین شرکت تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی تایر در ایران است که سرآغاز شکوفایی‌اش از دهه ۷۰ رقم خورد و مسیری هموار را برای تولید منسوج استخوان‌بندی تایر با ظرفیت ۶ هزار تُن در سال آغاز کرد.

شرکت کیان‌کُرد در کنار تمامی موفقیت‌هایی که در تولید منسوج استخوان‌بندی تایر در ایران کسب کرده، همچنان در تلاش برای توسعه واحد تولیدی و تکمیل زنجیره تولید خود است، افق بلندی که بخشی از آن سال گذشته همزمان با ایام دهه فجر محقق شد و طرح توسعه این شرکت با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر با حضور مسئولان بلندپایه کشوری، استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

 

کیان‌کُرد؛ تولید کننده منسوج استخوان‌بندی تایر


در جریان بازدید مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان ملایر از روند فعالیت واحد‌های مختلف و خطوط تولید این شرکت و همراهی مجموعه مدیریت و کادر فنی و مهندسی واحد، با چگونگی تولید منسوج استخوان‌بندی تایر از نقطه شروع تا پایان آشنا شدند.

مدیر شرکت کیان‌کُرد در این بازدید روند فعالیت واحد‌های مختلف این شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد و گفت: کیان‌کُرد در مسیر فعالیت خود با مشکلات و البته موفقیت‌هایی همراه بوده، اما همواره تلاش ما بر این است که این واحد با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد.

«محمد کهزاد» با اشاره به تامین مواد اولیه همچون نایلون ۶،۶ از روسیه و پلیستر از چین، افزود: طی هشت سال گذشته مشکلی در تامین مواد اولیه نداشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح توسعه شرکت با ظرفیت سه هزار و ۲۰۰ تُن به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: ظرفیت واحد اولیه این شرکت پنج هزار و ۱۰۰ تُن است که با افتتاح طرح توسعه کیان‌کُرد، ظرفیت تولید به هشت هزارو ۲۰۰ تُن منسوج خام در سال افزایش یافت.

مدیر شرکت کیان‌کُرد ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در این شرکت در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و همه نیرو‌های کیان‌کُرد از افراد بومی است.

کهزاد خاطرنشان کرد: طی ۲۲ سال گذشته شرکت کیان‌کُرد بالاترین رکورد تولید و فروش خود را در سال ۱۴۰۱ محقق کرد و در سه ماهه مالی امسال نیز شرایط بسیار خوبی داشتیم.

به گفته وی؛ به تازگی تخصیص ارز به دشواری تامین می‌شود و این مساله تامین مواد اولیه ما را با مشکل مواجه کرده است و امیدواریم با حل این مشکل، بتوانیم در ۶ ماهه پایانی سال مشکل تامین مواد اولیه را جبران و رکورد سال گذشته را تکرار کنیم.

مدیر شرکت کیان‌کُرد یادآور شد: در سنوات گذشته تجربه صادرات داشتیم و در حال رایزنی برای صادرات به یک شرکت تونسی هستیم که در این زمینه مذاکرات فنی تمام، نمونه‌ها ارسال و تایید شده که در صورت تحقق این امر، ۱۵ درصد ظرفیت به این شرکت صادر و می‌توانیم از این تامین ارز داشته باشیم.

کهزاد گفت: در حال حاضر با افتتاح طرح توسعه شرکت، حدود ۴۰ درصد به ظرفیت تولید ما اضافه شد و سال گذشته موفق شدیم ۴۰ درصد از نیاز کشور را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: شرکت کیان‌کُرد در زمینه تایر بیشتر از این سرمایه‌گذاری نمی‌کند و برنامه توسعه‌ای ما بیشتر در زمینه‌های دیگر است.

و، اما شرکت لوح زرین؛ واحدی که کاغذ کرافت تولید می‌کند و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با تولید انواع کاغذ و انواع محصولات سلولزی و کاغذ‌های بسته‌بندی تحت نظر استاندارد‌های داخلی و بین‌المللی آغاز کرد و امروز یک قطب تولید کاغذ به شمار می‌رود.


تکمیل طرح توسعه لوح زرین با ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری


مدیرعامل شرکت لوح زرین که در تلاش برای پیشرفت و توسعه ملایر و ثبت رکورد تولید در انواع کاغذ است، به گرمی از کاروان راهیان پیشرفت مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و نهاد‌های اجرایی ملایر استقبال کرد و حضور این کاروان را مایه دلگرمی برای ادامه کار برشمرد.

«اسماعیل حاتمی» با بیان اینکه تمام تلاش ما رونق تولید و اشتغال و کمک به بهبود اقتصاد است، اظهار داشت: تا جایی که در توان ما است برای حفظ و پیشرفت این آب و خاک و رونق تولید تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به روند فعالیت این شرکت ادامه داد: سال ۱۳۸۸ واحد اولیه شرکت لوح زرین با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومان شروع به فعالیت کرد که در صدد افتتاح طرح توسعه این واحد هستیم.

مدیرعامل شرکت لوح زرین بیان کرد: در مجموعه برای طرح توسعه این واحد در راستای تولید کاغذ سفید، حدود ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که حدود ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حاتمی افزود: اشتغال این واحد از ۲۳ نفر شروع شد که هم‌اکنون ۱۲۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند و با افتتاح طرح توسعه، ظرفیت اشتغال به ۲۵۰ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت قادر به تولید کاغذ دولایه و سه لایه و حدود ۱۲ نوع محصول است، یادآور شد: با آغاز فعالیت خط جدید در زمینه تولید کاغذ سفید، میزان ظرفیت تولید به ۲۵ هزار تُن می‌رسد.

و، اما مینی‌وُرلد، مجموعه‌ای منحصر به فرد که مقصد پایانی کاروان راهیان پیشرفت بود و با بازدید از بخش‌های این مجموعه روزی خوش را برای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به یادگار گذاشت.

مینی‌وُرلد یا جهان کوچک نخستین مجموعه تفریحی و گردشگری خاورمیانه است که به همت و ایده مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر در مجموعه‌ای به وسعت ۴۸ هکتار احداث شد و با آغاز عملیات اجرایی این مجموعه تفریحی و توریستی، از سال ۱۳۸۹ دروازه گردشگری خود را به سوی گردشگران گشود و قرار است ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان در این مجموعه نصب شود.

مجموعه تفریحی و توریستی «مینی‌وُرلد» را که در امتداد مجموعه بزرگ گردشگری بام ملایر و جاده سلامت واقع شده، می‌توان ایستگاه گردشگری دنیا نامید؛ آینده‌ای روشن در این صنعت پاک که چندین سال است میزبان شمار زیادی از گردشگران داخل و خارج کشور است و تاکنون ۳۳ اثر شاخص ایران و جهان در این پروژه عظیم گردشگری نصب شده و مابقی در دست احداث است.

مدیر روابط عمومی شهرداری ملایر آنچه لازم بود از روند اجرایی این پروژه برای همکاران خود توضیح داد و این خبر خوش را داد که تا ۲ سال آینده این مجموعه بی‌نظیر و منحصر به فرد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار