مسئول بسیج اساتید استان همدان گفت: به مناسبت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و کنگره 8هزار شهید استان همدان،800 نفر از اساتید بسیجی استان همدان به ارتفاعات الوند و میدان میشان صعود کردند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 24 May 2023

 مسئول بسیج اساتید استان همدان گفت: به مناسبت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و کنگره 8هزار شهید استان همدان،800 نفر از اساتید بسیجی استان همدان به ارتفاعات الوند و میدان میشان صعود کردند.

به گزارش تابناک همدان،  حسن رحیمی روشن، مسئول بسیج اساتید استان همدان ظهر امروز در حاشیه صعود 800 نفر از اساتید بسیجی استان همدان به میدان ارتفاعات الوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و کنگره 8000 شهید استان همدان، جامعه بسیج اساتید استان همدان برنامه صعود 800 نفر از اساتید و جامعه دانشگاهی به میدان میشان را فراخوان داد که با استقبال پرشور اساتید برگزار شد.

وی افزود :هر یک از افراد شرکت کننده در این برنامه تصویری از یکی شهدا را بر گردن آویخته بودند و در مسیری که حرکت می کردند ۵۰۰ صلوات به نیابت از آن شهید بزرگوار ختم کردند. رحیمی روشن ضمن گرامیداشت یاد خاطره رزمندگانی که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر حضور داشتند بیان کرد: فتح خرمشهر یک مقطع مهم در تاریخ معاصر ایران است و به این موضوع بسیار وسیع تر از فتح یک خاک و یا گرفتن یک شهر باید نگریسته شود.

وی خاطر نشان کرد: بعد از آغاز جنگ های ایران و روس در 200سال گذشته، یک سیر نزولی در ایران به وجود آمد و استقلال و عزت چند هزار ساله ایران به یکباره فرو ریخت، اما با انقلاب اسلامی ایران این روند نزولی به اتمام رسید و با دفاع هشت ساله به اوج خود رسید و فتح خرمشهر نقطه پایانی بود بر این سیر نزولی، لذا کوهپیمایی امروز بسیج اساتید در راستای بزرگداشت این عملیات بزرگ می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر کوهپیمایی به کلیه شرکت‌کنندگان در این برنامه یک سری اقلام فرهنگی اهدا شد و همچنین برنامه‌های ورزشی و خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های جنبی برای اساتید حضور یافته در میدان میشان بود. وی افزود: در تلاش هستیم این دست برنامه‌ها در راستای توسعه نشاط تعالی‌بخش و ورزش در جامعه اساتید و دانشگاهیان استان نهادینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار