مدیر کانون‌های رضوی استان همدان از اجرای ۳ هزار برنامه در دهه کرامت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ 23 May 2023

مدیر کانون‌های رضوی استان همدان از اجرای ۳ هزار برنامه در دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، محمدعلی حیدری دلگرم با بیان اینکه انتظار فرج جزئی از فرج است، گفت: انتظار فرج مقدماتی دارد و مقدمات آن آمادگی ترویج فرهنگ علوی و رضوی است که با توجه به حضور حضرت رضا (ع) در ایران باید با ترویج فرهنگ رضوی زمینه ظهور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اجرای ۳ هزار برنامه در دهه کرامت، افزود: برنامه‌های دهه کرامت توسط خود مردم چیده شده است که کانون بیشتر در هماهنگی این برنامه‌ها نقش دارد؛ فرهنگ رضوی فقط مختص به کانون‌ها نیست بلکه همه افراد جامعه باید برای آن تلاش کنند بنابراین همه روستا‌ها و شهر‌های استان خود را برای این دهه آماده کردند همچنین در مساجد استان هر روحانی که در این ایام به منبر می‌رود ترویج فرهنگ امام رضا (ع) را دارد، در این ۱۰ روز هرکس به اندازه وسعش جشن می‌گیرد.

مدیر کانون‌های رضوی استان همدان با اشاره به نامگذاری این دهه تصریح کرد: امروز۳۱ اردیبهشت میلاد حضرت معصومه (ع) و روز دختر است، اول خرداد روز شادی و نشاط معنوی، روز دوم خرداد روز نیکوکارانه که نیکوکاران در این روز پشتیبان هستند، سوم خرداد همزمان با آزادسازی خرمشهر است روز خیر خواهی و نوع دوستی نامگذاری شده است.

حیدری دلگرم افزود: ۴ خرداد روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، ۵ خرداد روز احمد ابن موسی (ع)، ۶ خرداد روز زیست عفیفانه است؛ ۷ خرداد روز مساجد و پایگاه انتظار و اتحاد و امید آفرینی است؛ ۸ خرداد روز محبت به اهل بیت (ع)، ۹ خرداد روز مکتب رضوی و عدالت برای همه، ظلم برای هیچکس، ۱۰ خرداد روز اخلاق و همدلی در پرتو سیره امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ کانون در استان در حال فعالیت هستند، افزود: هر کدام از این کانون‌ها وظایفی دارند مثل کانون سلامت، ورزش و تربیت که هر کدام برنامه‌هایی دارند.

مدیر کانون‌های رضوی استان همدان با اشاره به برنامه‌های کانون رضوی در دهه کرامت، ادامه داد: تجمع دختران رضوی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در روز ملی دختران در سراسر استان، افتتاح کانون محلات، برگزاری کاروان سلامت، دیدار با ائمه جمعه، ارائه مشاوره حقوقی در قالب کاروان محلات، حضور خادمیاران در مدرسه ملک محمدی با حضور ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان و معلمان نیز از جمله این برنامه‌هاست.

حیدری دلگرم افزود: رایگان شدن موزه تاریخی، بدرقه و استقبال از مسافران و زائران در راه‌آهن و ترمینال اتوبوس‌ها توسط خادمیاران، پرچم‌گردانی در همه شهرستان‌ها، پشت نویسی خودروها، جشن و نور افشانی در میدان امام خمینی (ره) و برنامه‌های شاد و متنوع در قالب کاروان شادی موتوری و خودروی در سطح شهر برگزار می‌شود.

وی گفت: برپایی نمایشگاه کتاب رضوی در کتابخانه عمومی شهرستان، رایگان شدن سینمای کانون پرورش فکری کودکان، حضور خادمیاران و پرچم متبرک آستان قدس در بیمارستان شهید بهشتی، اجرای سرود توسط نوجوانان در محوطه بیمارستان از دیگر این برنامه‌های دهه کرامت است.

مدیر کانون‌های رضوی استان همدان افزود: تحت عنوان ترویج فرهنگ رضوی هر خانواده که به نام امام رضا (ع) به نیازمند محله خود یک غذا دهد در این دهه همه به نام امام رضا (ع) به همدیگر فضل دهند.

حجت‌السلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، نیز در این مراسم، اظهار کرد: امام رضا (ع) در خصوص منزلت حضرت معصومه (س) فرمودند؛ مقام این حضرت را از معصوم مقداری پایین ببینید و از غیر معصوم بالاتر بدانید.

او با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد در استان همدان، افزود: اجرای سرود در سطح کانون‌های استان که از سیاست‌های این کانون بوده و گروه‌های سرود متعددی در این کانون فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: برپایی غرفه‌های تخصصی کودک و نوجوان همراه با نقاشی و بازی‌های مختلف در میان کانون‌های شهرستان، برپایی غرفه‌های فرهنگی، کتاب و محصولات مربوط به دهه کرامت، ثبت نام شانزدهمین دوره قرآنی مد‌ها متان، تجلیل از بانوان محجبه و دختران عضو کانون‌های فرهنگی در روز میلاد حضرت معصومه (س)، برگزاری مسابقات، پخت نان صلواتی از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت است.

عزیزی با اشاره به اجرای دیگر برنامه‌ها افزود: برپایی جشن روز دختر در مدارسی که در کنار مساجد هستند، برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در مسجد صاحب الزمان (ع) درگزین، برگزاری مراسم اهدا جوایز نفرات برتر در مسابقات «مد‌ها متان» این ایام، پیاده روی دختران کانون‌ها از بقعه متبرک زبیده خاتون تا میدان امام‌خمینی (ره) در روز میلاد حضرت معصومه نیز از دیگر برنامه‌هاست.

در این مراسم از سایت دبیرخانه خدمت کانون‌های رضوی استان همدان نیز رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار