کد خبر: ۱۱۰۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 04 May 2023

فرماندار همدان از آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از تسنیم ،مسلم مخفی در ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و حرکت در مسیر شهدا افزود : خون مبارک شهدا به این کشور عزتی داده است که به برکت آن توانستیم در مقابل همه زورگویان و مستکبران دنیا ایستادگی کنیم.

وی از آغاز بکار 13 کمیته تخصصی در ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان همدان خبرداد و تاکید کرد : مجموعه دستگاههای اجرایی و‌همه توان شهرستان برای همکاری در برگزاری مجموعه برنامه های پیش بینی شده به مناسبت دومین گنگره شهدا آماده است.

مخفی با بیان اینکه موضوع تکمیل یادمانهای شهدا باید حل شود افزود : تکمیل یادمان شهدای گمنالم در میدان میشان دغدغه مهمی است همچنین احداث یادمان 126 شهید روز قدس همدان باید تعیین تکلیف شود.

فرماندار همدان خواستار برگزاری یادواره شهدا در سطح مدارس شد و افزود : یادواره شهدا از جمله برنامه هایی است که اثرگذاری قابل توجهی بر دانش آموزان دارد و با برنامه ریزی آموزش و پرورش این یادواره ها باید در سطح همه مدارس برگزارشود.

دبیر اجرایی دومین کنگره شهدای استان نیز در این جلسه گفت : اقدامات ارزشمندی از سال گذشته شروع شده و نیمه دوم سال رویداد بزرگ فرهنگی در همدان رقم خواهد خورد که اجلاسیه و مراسم اصلی دومین کنگره شهدای استان است.

سردارمهدی فرجی با اشاره به برخی از مجموعه برنامه های در حال انجام این کنگره افزود: یادواره 126 شهید مهندس،1100 یادواره شهدا در مدارس، توزیع 3 هزار جهیزیه، 800 هزار بسته معیشتی که تا کنون 650 هزار توزیع شده، غرس 8000 اصله درخت که به سه برابر افزایش یافت از جمله این برنامه ها است.

وی با اشاره به راه اندازی سایت ویژه دومین کنگره شهدای استان افزود : ساختمان سابق کمیته امداد برای استقرار ستاد و کمیته های ذیربط در نظر گرفته شده است و بنا داریم برنامه ها مردمی برگزار شود.

 فرجی اضافه کرد : برنامه شبهای شیدایی مانند شبهای آفتابی پیش بینی شده که اخرین بار در شهر موصل عراق اجرا شده و نمایش بسیار اثر گذاری است در دمشق، بیروت و قم هم اجرا شده ومحل نمایشگاه بین المللی و اراضی جنبی نمایشگاه برای اجرای آن جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه استان و شهر ما ظرفیت های مغفول زیادی دارد که هنوز از دوران دفاع مقدس ناشناخته باقی مانده است اظهارکرد: همدان در دفاع مقدس از جمله سوژه های گنجانده شده در ویژه برنامه شبهای شیدایی است که بمدت 20 شب اجرا خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین کنگره شهدای استان خواستار استفاده از ظرفیت اربعین حسینی برای معرفی شهدا شد و افزود : یادوارهای شهدای مدارس، محلات، اقشار و اصناف، فضاسازی شهری، همایش پیاده روی، نامگذاری اماکن به نام شهدا و سرکشی به خانواده های شهدا ازجمله برنامه های دیگر این کنگره است.

وی در پایان گفت : جمع آوری اسناد و مدارک شهدا و رزمندگان بسیار حائز اهمیت است که انتظار همکاری از همرزمان و‌خانواده های معزز شهدا، جانبازان و رزمندگان در این زمینه داریم.

در این جلسه احکام مسئولیت کمیته های تخصصی ستاد بزرگداشت کنگره شهدای شهرستان همدان ابلاغ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار