مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از افزودن دو داروی ضروری و مهم دیگر به بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 18 April 2023

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از افزودن دو داروی ضروری و مهم دیگر به بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج خبر داد.


به گزارش تابناک همدان، فریبرز نیاستی گفت: در راستای افزایش حمایت دولت و ارائه خدمات ویژه به بیماران خاص و صعب العلاج از فروردین ماه سال جاری دو داروی ضروری به بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان افزوده شده است و از این پس این دو دارو با پوشش بیمه ای برای این بیماران محاسبه خواهند شد.


وی افزود: برای بیماران مبتلا به سرطان داروی "پمبرولیزوماب" که راهنمای تجویز آن در بهمن ماه سال گذشته توسط معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شده است، به بسته خدمتی این بیماران اضافه و در سامانه سازمان نیز با سهم ۷۰ درصد از محل صندوق صعب العلاج برای بیماران دارای نشان سرطان لحاظ شده است.


دکتر نیاستی با اشاره به اینکه پیش از این حدود ۲۰۰ قلم دارو شامل داروهای شیمی درمانی و حمایتی در بسته این بیماران لحاظ و در حال اجرا بوده است، تصریح کرد: هزینه‌های دارویی درمان سرطان نخستین رتبه را بین هزینه‌های دارویی بیماری‌های مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به خود اختصاص داده است.

 

وی تاکید کرد: بیماران مبتلا به "سیستیک فیبروزیس" به شرط نشان‌دار شدن در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت، بسته خدمات دارویی خود را از محل صندوق صعب العلاج با پوشش بیمه ای دریافت می‌کنند، پیش از این ۱۴ قلم دارو در بسته این بیماران لحاظ شده بود که در حال حاضر با توجه به اعلام قیمت "دورناز آلفا" در فروردین ماه توسط سازمان غذا و دارو، این دارو نیز بر اساس بسته ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت به بسته دارویی این بیماران اضافه شده است.


نیاستی ادامه داد: تا کنون سهم هزینه داروی بیماران "سیستیک فیبروزیس" از کل هزینه‌های پرداختی این بیماران از محل صندوق بیماران صعب العلاج ۹۱ درصد است و با توجه به هزینه قابل توجه داروی "دورناز آلفا" انتظار می‌رود با پوشش ۷۰ درصد از هزینه‌های آن از سوی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و افزایش سطح دسترسی بیماران به داروی مذکور، ارتقا فرآیند درمان بیمه شدگان مبتلا به سیستیک فیبروزیس را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار