غلامحسین شافعی در آیین افتتاحیه ساختمان اتاق بازرگانی همدان
شافعی گفت: بررسی آمار بانک‌های جهانی نشان می‌دهد کشور ایران هفتمین کشور ثروتمند دنیا به لحاظ سرمایه طبیعی است؛ سرمایه طبیعی ما ۱۶ برابر و هفت برابر کره و ژاپن و ۷۰۰۰ برابر کشور سنگاپور است و اقتصاد کشور را می‌تواند بخش خصوصی متحول کرده و بهبود بخشد.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹ 17 April 2023

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کرده و بهبود بخشد، اعلام کرد: دامنه فعالیت‌های اتاق بازرگانی بیشتر از این افزایش پیدا خواهد کرد هرچند اعتقاد دارم که مسئولان کشور اعتقاد بالایی به بخش خصوصی ندارند، اما معتقدم جبر طوری پیش خواهد رفت که این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا؛ غلامحسین شافعی عصر دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در آیین افتتاحیه ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان همدان و دومین همایش تجلیل از معتمدان، اقتصادی استان همدان، با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در همدان انجام شده و تعجب می‌کنم که مسئولان دولتی در این جلسه حضور چشم‌گیری نداشتند، البته آیت‌الله طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری این خلاء را پر کرد، گفت: عشق بالا و پیگیری‌های بی‌اندازه ریاست و مجموعه اتاق بازرگانی استان همدان باعث ساخت این ساختمان زیبا و فاخر شد.

وی خاطرنشان کرد: دامنه فعالیت‌های اتاق بازرگانی بیشتر از این افزایش پیدا خواهد کرد و اعتقاد ندارم که مسئولان کشور اعتقاد بالایی به بخش خصوصی داشته باشند، اما معتقدم جبر طوری پیش خواهد رفت که این اتفاق خواهد افتاد و یک روزی در ایران به این یاور خواهند رسید همانطور که بسیاری از کشور‌ها به این باور رسیدند.

شافعی با بیان اینکه آینده نوین و احسن نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب بوده و یک نمونه از آن همین ساختمان زیبا و فاخر در همدان است، ادامه داد: مبلمان و یا منبت کاری مگر غیر از ملایر جایی در ذهن ما وجود دارد؟ مگر در مبحث خشکبار به غیر از تویسرکان و ملایر چیزی به ذهن ما می‌آید؟ همدان در مبحث آموزش عالی نیز همتا ندارد و واقعاً اتاق بازرگانی همدان با توجه به پتانسیل‌های بالای این شهر می‌تواند پیشرفتی باور نکردنی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور تأکید کرد: سال‌هاست به دنبال حل مشکلات اقتصادی هستیم و بسیاری از افراد به فعالان اقتصادی بی‌توجه هستند به طوریکه ادعای گوش دادن به بیانات مقام معظم رهبری را دارند، اما جرأت انجام کار درست و حتی عذرخواهی نیز ندارند در صورتی که مقام عظمای ولایت در سال‌های پیش مطرح کردند که ما در اوایل انقلاب در مسائل اقتصادی اشتباه داشتیم و در عین بزرگواری عذرخواهی کردند.

وی اضافه کرد: باید صحبت‌های رهبری را درست اجرا کنیم، اگر اینطور شود همه چیز درست خواهد شد، اما با ادامه این وضع اقتصاد و عدم توجه به فعالان اقتصادی اقتصاد ما روبه افول می‌رود، دولت و فعالان اقتصادی باید مکمل یکدیگر باشند در این صورت امکان هر نوع جهشی را در کشور داریم.

شافعی در پایان گفت: بررسی آمار بانک‌های جهانی نشان می‌دهد کشور ایران هفتمین کشور ثروتمند دنیا به لحاظ سرمایه طبیعی است؛ سرمایه طبیعی ما ۱۶ برابر و هفت برابر کره و ژاپن و ۷۰۰۰ برابر کشور سنگاپور است و اقتصاد کشور را می‌تواند بخش خصوصی متحول کرده و بهبود بخشد.

در ادامه نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انسان‌ها در دنیا وظیفه عمران دارند و آقای زبردست در زمان حضور در استانداری ساختمان فاخر آن جا را ساختند و انصافاً ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان نیز بسیار فاخر ساخته شده است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی خاطرنشان کرد: جای خوشحالی دارد با پیشرفت اتاق بازرگانی همدان تجارتی سالم در استان شکل بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه از سال ۹۴ وارد اتاق بازرگانی استان شدم و این اتفاق با شعار "اتاق برای همه" رخ داد، اظهار کرد: افتتاحیه ساختمان با انتخابات اتاق استان مصادف شد و بنده به دنبال این بودم که شائبه‌ای در این زمینه پیش نیاید.

علی‌اصغر زبردست افزود: زمانی که وارد شدم افزون بر ۲۸۰ عضو با کارت بازرگانی داشتیم و فعالیت‌های اقتصادی در پوشش اتاق درآمده بود و اتاق همدان درجه ۴ به حساب می‌آمد و ما این تعداد را در دوره بعد به ۸۵۰ نفر افزایش دادیم و پس از ورود ویروس منحوس کرونا این تعداد به حدود ۵۶۰ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی استان همدان مظلوم واقع شده‌اند و همیشه به دنبال کمک به آن‌ها بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: رتبه نخست بخش آموزش کشور شدیم و کرسی‌های کشوری همدان را افزایش دادیم و کمیسیون‌ها را فعال‌تر و بیشتر کردیم و باید این خودباوری را در میان فعالان اقتصادی استان ایجاد کنیم که بخش خصوصی باید جایگاه بسیار بالایی داشته باشد و دولت به آن توجه کند.

زبردست بیان کرد: افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این ساختمان جدید و مدرن اتاق شد و به دنبال تکمیل کامل ظرفیت‌های این ساختمان هستیم.

طاهره ایزدی، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز مطرح کرد: این ساختمان با ظرفیت‌ها و توانایی‌های همدانی‌های توانمند ساخته شد. بسیار خوشحالیم که این کار بزرگ را انجام دادیم و پس از ساعت‌ها بررسی و برنامه‌ریزی و روز‌ها زحمت عزیزان این اتفاق رخ داد و ۹۶۰۰ متر بنا داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور به همراه هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران امروز عصر در همدان برای شرکت در آیین افتتاحیه ساختمان نوین اتاق بازرگانی استان و مراسم تجلیل از معتمدان اقتصادی همدان حضور پیدا کردند و در پایان از فعالان اقتصاد تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار