مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان با شعار «قرآن، امنیت و خانواده» برگزار شده است
کد خبر: ۱۱۰۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 17 April 2023

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان عصر امروز در تالار همایش‌های قرآنی و بین‌المللی همدان گشایش یافت.

پبه گزارش تسنیم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت استان با بیان اینکه این نمایشگاه و محفل نورانی پس از حدود ۵ سال وقفه در همدان برگزار شده است، اظهار کرد: شعار نمایشگاه براساس اولویت‌های فرهنگی استان و کشور و با توجه به منویات مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان با شعار «قرآن، امنیت و خانواده» برگزار شده است

وی از برپایی بیش از ۶۰ غرفه در بخش‌های اصلی و جنبی این نمایشگاه خبر داد و افزود: کتب قرآنی و دینی، فرق و ادیان، مهدویت و نهج‌البلاغه، جلسات قرآن خانگی، حجاب و عفاف و... از جمله این غرفه‌هاست.

ویژه با تأکید برپایی نمایشگاه خوشنویسی در کنار نمایشگاه قرآن و عترت، تصریح کرد: در این نمایشگاه کار‌های هنری فاخری از آثار کاتب وحی مرحوم استاد شعبانی و سایر اساتید برجسته خوشنویسی استان به نمایش درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای ایام جشنواره درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ویژه برنامه‌های مختص کودک و نوجوان از جمله این برنامه‌هاست.

ویژه در پایان صحبت‌های خود از همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.

 قرآن باید در رأس امور قرار بگیرد

 آیت‌الله موسوی اصفهانی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه قرآن و عترت همدان نیز با بیان اینکه قرآن در راس امور است اظهار کرد: رمضان ماه مبارکی است و در اهمیت آن همین بس که فقط این ماه در قرآن کریم به نام معرفی شده است.

وی با بیان اینکه به برکت قرآن انقلاب کردیم و امام و رهبری در مکتب قرآن و اهل بیت (ع) تربیت یافتند، خاطرنشان کرد: قرآن باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رأس همه امور قرار بگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرنگان رهبری افزود: باید تلاش شود تا جوانان ما علاوه بر آشنایی با ترتیل، صوت و تفسیر قرآن، هرچه بیشتر با تدبر و تفکر در قرآن انس بگیرند.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب صریحا در قرآن عنوان شده و همه مسلمانان از شیعه و سنی بر آیات حجاب تاکید دارند، اضافه کرد: از ضروریات مهم این است که در مدارس، مسئله حجاب را برای کودکان و نوجوانان تشریح کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه همدان اظهار کرد: قرآن کریم باید در رأس همه امور قرار بگیرد

وی در پایان از افرادی که وقت، سرمایه و جوانی خود را در مسیر تفسیر، حفظ، نشر و تعلیم قرآن بسیج می‌کنند و نیز کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت قدردانی کرد.

نمایشگاه قرآن و عترت همدان رویداد عظیم فرهنگی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز برپایی نمایشگاه قرآن و عترت استان را یک رویداد عظیم فرهنگی عنوان کرد.

حسن رضانیا اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم قرآن را در حد توان خود از مهجوریت خارج کنیم و قدردان همه عزیزانی هستیم که در مسیر اعتلای قرآن و فرهنگ اصیل اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بر‌اساس قرآن کریم نتیجه یک ماه روزه داری و عبادت باید ختم به تقوای الهی بشود، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، رخداد عظیم فرهنگی است که به بهترین شکل در ماه مبارک رمضان برپا شده است.

رضانیا با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های اینچنینی و مراسم‌هایی مانند شب‌های قدر مرهون تلاش حافظان امنیت است، بر تقوای سیاسی تأکید کرد و گفت: باید زیبایی‌ها و اقدامات تاثیرگذار را برجسته‌تر کنیم. مردم همدان مانند سایر نقاط کشور در روز قدس حماسه‌ای عظیم آفریدند و این قبیل برنامه‌ها در مسیر دفاع از ارزش‌ها باید برجسته شود.

به گزارش تسنیم، این نمایشگاه با حضور ۳۰ ناشر از استان‌های قم، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و همدان برپا شده است و علاوه بر این ۳۰ غرفه هم در بخش جنبی نمایشگاه پذیرای حضور عموم هستند.

برگزاری کارگاه آموزش فنون تخصصی تلاوت قرآن کریم، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی، برپایی کرسی‌های تلاوت اذانگاهی با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی و برگزاری مسابقات حضوری ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از جمله برنامه‌های جنبی ششمین نمایشگاه قرآن و عترت همدان است.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام برگزاری نمایشگاه، کارگاه تصحیح قرائت نماز برای بازدیدکنندگان در کنار برنامه‌های دیگری مانند تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان قرآنی، اجرای گروه تواشیح، برگزاری کارگاه طب قرآنی، برگزاری کارگاه تدبر در قرآن کریم و برگزاری کارگاه صدا سازی اجرا خواهد شد.

حضور پژوهشگران دینی و قرآنی، درکنار هنرمندان از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه این دوره است. در این بخش از نمایشگاه هم قرآن کتابت شده دست‌نویس هنرمندان خوشنویس برای اهدا به عتبات عالیات رونمایی خواهد شد.

 برگزاری جشن‌های قرآنی و کرسی حفظ ویژه کودکان، برپایی نمایشگاه آثار هنری نماز، برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی؛ مشاوره خانواده و جمعیت، ازدواج آسان و غرفه عفاف حجاب و ترویج پوشش ایرانی اسلامی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان با شعار «قرآن، امنیت، خانواده» از ۲۷ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در تالار قرآن پذیرای بازدید عموم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار