عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: در خصوص طرح جامع برخی از مدیران استان آدرس غلط به مردم می‌دهند و تمام مشکلات همدان در حوزه قیمت مسکن، اجاره‌بها، تأمین زمین و… را به طرح جامع گره زده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 17 April 2023

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت پاسخگویی استاندار همدان نسبت به عملکرد ضعیف در حوزه مسکن تاکید کرد.

به گزارش مهر؛ سعید حاجی بابایی با اشاره به وضعیت حوزه مسکن در همدان گفت: ما از رئیس جمهور انتظار داشتیم مدیران دولتی در استان همدان از روی برادری و همکاری متقابل با دیگر ارگان‌ها رفتار کنند، اما اکنون شاهد این هستیم تلاش می‌کنند ضعف عملکرد خود را با زیر سوال بردن دیگران جبران کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این رویه با نگاه مردمی و انقلابی دولت آقای رئیسی در تعارض جدی است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در بحث مسکن ملی ابتدا در تیرماه ۱۴۰۱ موضوع ۶۸۰ هکتاری مطرح و به علت معارضات زیاد با نامه وزارت راه و شهرسازی منتفی شد؛ سپس آبان ۱۴۰۱ موضوع جذب هزار میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی برای تملک اراضی توسط استاندار همدان مطرح می‌شود که آن هم به نتیجه نرسید.

حاجی بابایی ادامه داد: دی ماه ۱۴۰۱ استاندار همدان اعلام می‌کند مناطقی از شهر جورقان برای مسکن ملی شناسایی شده؛ اما تاکنون خبری از کلنگ‌زنی اجرای این پروژه نیز نیست.

وی خاطرنشان کرد: مساله بعدی پیگیری شهر حورا مبتنی بر نامه دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور در بهمن ۱۴۰۱ بود که آن هم نیازمند تهیه طرح جامع و تفصیلی و تعریف عملکرد آن به لحاظ آمایش سرزمین بوده که فعلاً جهت بهره برداری و آماده‌سازی زمین به نتیجه نرسیده است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در طول این مدت توافق با مالکین اراضی هم نتیجه عملیاتی به همراه نداشته است، گفت: در فروردین ۱۴۰۲ موضوع اختصاص اراضی ۱۴۰ هکتاری موسوم به باغ میوه برای مسکن ملی مطرح می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان با تصریح بر اینکه این اراضی از گذشته دارای مالکیت دولتی بوده است و علت تعلل دولت در عدم بهره‌گیری از این اراضی محل ابهام و سوال است، افزود: با توجه به مرغوبیت این اراضی مدیران استان باید پاسخ دهند آیا نمی‌توانستند در طول دو سال گذشته با ایجاد ارزش افزوده روی این اراضی چند برابر زمین در مناطق دیگر تملک کنند؟

وی افزود: حال مقصر به نتیجه نرسیدن مسکن ملی در طول این مدت متولیان اصلی این حوزه هستند یا دیگر ارگان‌ها؟ متأسفانه عملکرد ضعیف استاندار همدان در حوزه مسکن مشهود است.

حاجی بابایی یادآور شد: در خصوص طرح جامع برخی از مدیران استان آدرس غلط به مردم می‌دهند و تمام مشکلات همدان در حوزه قیمت مسکن، اجاره‌بها، تأمین زمین و… را به طرح جامع گره زده‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان افزود: کمیسیون شهرسازی شورای شهر کمک و تلاش زیادی برای اصلاح طرح جامع انجام داد، اما نمی‌توانیم حرف‌های خلاف واقع و غیر کارشناسی برخی مدیران را تحمل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعیت این است که مسکن ملی ارتباط چندانی با طرح جامع ندارد و اساساً تأمین زمین جهت مسکن ملی در اختیار مدیریت ارشد استان است.

این عضو شورای شهر افزود: مگرنه اینکه این اراضی ۱۴۰ هکتاری که اخیراً از سوی مدیریت ارشد استان به امر مسکن ملی اختصاص یافته قبل از تصویب و ابلاغ طرح جامع شهر همدان در شورایعالی شهرسازی و معماری به نتیجه رسیده است؟ و اینکه مگر تاکنون این اراضی در طرح جامع شهری توسط مشاور مطرح بوده؟ به نظر می‌رسد کسانی که این‌طور اظهار نظر می‌کنند یا شرح خدمات تیپ ۱۲ طرح‌های جامع و تفصیلی را اصلاً ندیده‌اند و یا متأسفانه به جای رسیدن به درد مردم درگیر بازی‌های سیاسی شده‌اند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: حداقل انتظار ما از مدیران دولت در استان این است اگر اظهار نظری می‌کنند مبتنی بر واقعیات و مبنای کارشناسی داشته باشد نه آنکه با فرافکنی مردم را دلسرد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار