فرماندار ویژه ملایر گفت: اجرای طرح تحول اقتصادی ملایر مهمترین گام در برش شهرستانی برای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» است.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 07 April 2023

 اجرای طرح تحول اقتصادی ملایر مهمترین گام در برش شهرستانی برای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول‌خواهی و تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "سلمان اسماعیلی" فرماندار ویژه ملایر در نشست شورای اداری ملایر، بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید را تکلیف مهم و اساسی همه مدیران دانست و اظهار کرد : اولویت اصلی کشور معیشت و اقتصاد، "مهار تورم و رشد تولید" است و همه برای تحقق این الزام اساسی، تکلیف داریم.

وی تصریح کرد : مهمترین کار شما که می‌توانید به صورت مستقیم در رشد تولید و طرح تحول اقتصادی نقش‌آفرینی کنید، این است که مردم را وارد میدان اقتصاد کنید و در این زمینه مردم باید محور اصلی باشند.

اسماعیلی بیان کرد : مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق شعار سال و رشد تولید، از تنگ‌نظری‌ها دست بردارند، مانع‌تراشی نکنند، نگاه ملی داشته باشند و برای جلب اعتماد هر چه بیشتر مردم تلاش کنند.

فرماندار ملایر ضمن انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سال گذشته، افزود : برخی مدیران در سال گذشته خوش درخشیدند، اما برخی مدیران هیچ تحرک، ابتکار و نوآوری در حوزه کاری خود نداشتند و در همین راستا، تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : برای اینکه مردم را پای کار بیاوریم "طرح تحول اقتصادی ملایر (تام ) "تعریف و فراخوان لازم داده شده و بنا داریم در این طرح، با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان و برقراری ارتباط موثر بین فعالان اقتصادی و نیز حمایت همه‌جانبه از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی، مسیری جدید پیش روی ملایر قرار دهیم.

این مقام مسئول در ادامه مطرح کرد : طبق این طرح، امکان مشارکت مردم از طریق یکی از سه روش مشارکت مالکان اراضی یا مستحدثات، مشارکت صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان، تولیدی و تحول‌آفرین و مشارکت صاحبان سرمایه‌های خرد یا کلان فراهم است.

اسماعیلی اضافه کرد : خواستار همکاری و جدیت دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در این طرح هستیم.

وی خبر داد : فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر در سیر مراحل قانونی، صدور مجوزهای لازم، آموزش، مشاوره، تامین سرمایه، تجاری‌سازی و تبلیغات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.


وی با تاکید بر اینکه مدیران با مردم صادق باشند عنوان کرد :  باید محیط امنی را برای مردم فراهم و طرح تحول اقتصادی در ملایر رقم بخورد، مردم در تمامی عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند و پای کار آمدند، مدیران نیز باید متعصبانه برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب پای کار بیایند.

معاون استاندار همدان همچنین ضرورت افزایش انضباط مالی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد : در کنار مسایل اقتصادی و معیشتی، نباید به مسایل فرهنگی بی‌توجه باشیم.

وی با بیان اینکه قوای سه‌گانه در این زمینه ساز و کارهایی دارند و رهبر معظم انقلاب نیز به روشنی این راه را تبیین کردند، ادامه داد : دشمن می‌خواهد در کشور دوقطبی ایجاد کند و باید با فتنه دشمن که قصد دارد چهره شهرهای کشور را جور دیگری جلوه دهد، مقابله کنیم.

اسماعیلی به اقدامات و دستاوردهای مهم شهرستان ملایر طی سال گذشته در جهت تحقق شعار سال اشاره و بیان کرد: در حوزه دانش‌بنیان‌ها، ۱۰ واحد فناور در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ واحد فناور در سال ۱۴۰۱ رسید.

وی در ادامه گفت : سال گذشته ۱۱۴ شغل در حوزه دانش‌بنیان ‌در این شهرستان ایجاد و ۲۱۰ هزار دلار صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

وی اعلام کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که چهار هزار میلیارد تومان آن اعتبارات استانی و ملی و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور است و تخصیص‌ها به خوبی انجام شده و ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

فرماندار ویژه ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را یکی از بزرگترین پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصادی هزاران میلیارد تومان طرح در دست اجرا داریم و بسیاری از واحدهای راکد به ویژه کیان‌وینسا و تبدیل آن به مرکز پرتودهی غرب کشور، به چرخه تولید بازگشتند.

اسماعیلی مطرح کرد :با تاکید در حوزه سیاسی، امنیتی و انتظامی در بهترین وضعیت هستیم، سال گذشته یکی از پرچالش‌ترین سال‌های ۲ دهه اخیر در کشور بود.

وی اضافه کرد : دولت سیزدهم با وجود تمامی مشکلات، پای منافع مردم ایستاد و مردمی‌سازی یارانه‌ها را با قدرت اجرایی کرد.

وی به بحران‌های بزرگ آبی در کشور همچون شهر همدان و آبرسانی به ۶۰ روستای ملایر با تانکر اشاره و بیان کرد: کشور هنوز درگیر مشکلات این‌چنینی بود که دشمنان یک جنگ ترکیبی به راه انداختند و یکصد روز کشور را وارد بزرگترین چالش امنیتی کردند.

فرماندار ملایر با اشاره به دستاورد های دولت سیزدهم خاطر نشان کرد : در عین حال جنگ بی‌سابقه ارزی و مسمومیت دانش‌آموزان از دیگر فتنه‌های دشمنان در سال گذشته است که از دل این بحران و چالش‌های بزرگ، این مردم ایران بودند که همچون ققنوس سر برآوردند و در ۲۲ بهمن نشان دادند که پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی به گشایش‌های اخیر در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی اشاره و گفت : دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برنامه‌های خود را معطل اخم و لبخند اجنبی نکرد و موفقیت‌های بزرگی را در حوزه‌های مختلف کسب کرد.

نماینده عالی دولت در ملایر ادامه داد: با تلاش دولت، سال گذشته بالاترین تخصیص‌ها طی ۲ دهه گذشته با ۷۶ درصد رقم خورد و دشمنان امروز در بدترین شرایط قرار دارند و با ترمیم روابط خارجی و گشایش‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ در ادامه ۴۴ سال گذشته، سال پیروزی ملت ایران خواهد بود و ما نیز در ملایر باید نقش‌آفرینی کنیم.

مدیران ادارات ملایر موظف به تکریم ارباب رجوع هستند

حجت الاسلام "محمد علی ارزنده " امام جمعه ملایر نیز بر لزوم بهره‌مندی مدیران دستگاه‌های اجرایی از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر تاکید کرد و گفت : ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی انسان و طی مراتب سیر و سلوک است.

وی عنوان کرد :در برخی ادارات آنگونه که باید و شاید، حرمت ارباب رجوع ادا نمی‌شود، وظیفه همه ما تکریم ارباب رجوع است و هیچکدام بر دیگری برتری نداریم، برتری انسان زمانی‌ است که در عمل خود را خادم مردم بداند.

وی تحقق شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" را وظیفه همگانی دانست و بیان کرد : بدون شک با مهار تورم و رشد تولید مشکل کشور حل می‌شود و اگر ولایت‌مدار هستیم و می‌خواهیم به مردم، دین و انقلاب خدمت کنیم، باید فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را اجرایی کنیم.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تمام توجه، همت و اراده مدیران بر این نقطه کانونی مبنی بر مهار تورم و رشد تولید باشد و نباید این اصل مهم به حاشیه برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار