مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: طرح راهداری نوروزی در راه های استان همدان با تعداد ۳۵ راهدارخانه و ۴۵۰ نیروی راهدار تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ فعال است .
کد خبر: ۱۰۹۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 23 March 2023

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: طرح راهداری نوروزی در راه های استان همدان با تعداد ۳۵ راهدارخانه و ۴۵۰ نیروی راهدار تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ فعال است .

به گزارش تابناک همدان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد افرود:  راهداری استان همدان با ۴۵۰ نفر نیروی راهدار، ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات، ۵۰ اکیپ سیار گشت و کنترل جاده ای، ۳۵ پایگاه جاده ای، ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی و استقرار دو پایگاه همراهان سفر ایمن در ایام تعطیلات نوروزی در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان به هموطنان خدمت رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد : رفع مشکل روشنایی در هشت نقطه از استان، ۶ کیلومتر خط کشی جاده، ۱۴ کیلومتر پاکسازی حریم جاده ای، نصب ۵۰۰ تابلو علائم راهنمایی و رانندگی، برف‌روبی و ماسه و نمک پاشی در کبودرآهنگ و گردنه آوج، بازدید از پایانه‌های مسافربری و نظارت بر پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از اقدامات انجام شده در این طرح است.

وی از راه اندازی پویش همراهان سفر ایمن در جاده‌های همدان خبر داد و گفت: دو ایستگاه طرح پویش همراهان سفر ایمن استان همدان در مجتمع فدک یک واقع در کیلومتر ۴۵ محور همدان ساوه در مسیر برگشت و همچنین راهدارخانه گردنه اسدآباد آماده پذیرایی از هموطنان و مسافران نوروزی است.

صادقی راد تأکید کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

وی افزود: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و هدف از آن ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: امسال با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز این برنامه با همکاری ستاد اقامه نماز استان انجام خواهد شد.

صادقی راد گفت: راهداری استان با آمادگی کامل و اجرای تمهیدات لازم، پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار