شهردار ملایر خبر داد: مبلغ بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر برای سال جدید ۷۰۰ میلیارد تومان است که تحول بسیاری در حوزه های عمرانی شهر ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 13 March 2023

مبلغ بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر برای سال جدید ۷۰۰ میلیارد تومان است که تحول بسیاری در حوزه های عمرانی شهر ایجاد می کند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: "مجید فرجی" شهردار ملایر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ملایر۲۵۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ ، این مبلغ به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد : سال گذشته با دریافت ۱۰۰۰ تن قیر، ۳۵۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری انجام شده است، که امسال با دریافت و جذب ۲۰۰۰ تن قیر، بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام می شود.

فرجی با اشاره به تشکیل یک کارگروه از تابستان امسال برای طرح استقبال از بهار، گفت: امیدواریم با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز، نوروزی زیبا و معنوی داشته باشیم.

شهردار ملایر با توجه به ۳۷۰ هکتار فضا سبز موجود در ملایر، احیای فضای سبز، کاشت گل، درخت و ساماندهی بوستان ها را از اولویت های شهرداری برشمرد و عنوان کرد : در شهر ملایر فعالیت های حوزه فضای سبز بر دیگر حوزه ها اولویت دارد.
وی بهره برداری از بوستان امین واقع در خیابان شهید صادقی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع، بوستان محله اندیشه و سجاد به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و بهره برداری و بهسازی بوستان محله ای شبنم واقع در بلوار هفت تیر به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع را از جمله اقدامات شهرداری ملایر در سال جاری در حوزه فضای سبز برشمرد


فرجی  به ساماندهی فضای سبز محوطه خیابان عارف و تحکیم مبلمان شهری این منطقه اشاره و افزود : آبیاری تحت فشار بلوار سیف الدوله نیز در سال جاری انجام شد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : تلاش می کنیم تا سال ۱۴۰۲، ۸۰ درصد فضای سبز مجموعه مینی ورلد به بهره برداری برسد و برای اجرای فاز سوم بازسازی بلوار سیف الدوله که از پاییز امسال آغاز شده، تاکنون حدود چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار ملایر افزود : ۱۵ هزار گلدان شب بو، پنج میلیون نشاء گل بنفشه، ۱۰ هزار گل همیشه بهار، ۹۰۰۰ گل زینتی کلم و ۱۶ هزار بوته گل داوودی در فصل پاییز کاشته شده است.

این مقام مسئول  به اجرای نخستین فرش گل پاییزه در پارک سیفیه در فصل پاییز اشاره کرد و خاطر نشان کرد : در ایام هفته درختکاری ۱۲ هزار نهال در سطح شهر کاشته شده است و تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

وی بازسازی سرویس های بهداشتی پارک معلم و پارک سیفیه را از جمله برنامه های طرح استقبال از بهار برشمرد و گفت: المان "یا قائم آل محمد" در میدان قائم(عج) در روز نیمه شعبان نصب شد و نورپردازی آن نیز در حال انجام است.

فرجی مطرح کرد : رنگ آمیزی ۶۰ کیلومتر از جداول حاشیه بلوارها انجام شده و بقیه در حال انجام است و برای فضا سازی و آذین بندی شهر به مناسبت اعیاد شعبانیه، حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه گفت : ۹۰ درصد پروژه رستوران غار آکواریوم بام ملایر تکمیل شده و عملیات عمرانی متل های بام ملایر به اتمام رسیده و قرار است تا بهار سال آینده گاز این متل ها وصل شود.

فرجی مشکل اصلی ساختمان پلاک ۱۷ را واگذاری سند آن دانست و عنوان کرد : پس از واگذاری سند، در مورد کاربری مناسب آن به نتیجه می رسیم.

شهردار ملایر اضافه کرد : هزینه تأسیسات گرمایشی و سرمایشی این ملک بیش از ۱۸ میلیارد تومان برآورد شده است، تکمیل این پروژه نیز در دستور کار شهرداری است.

وی با بیان اینکه نمای ساختمان پلاک ۱۷ تکمیل و محوطه سازی انجام شده است، گفت: این ساختمان قابلیت سیتی سنتر را در ملایر دارد.

صدور ۶۱۰ مجوز در سال جاری در شورای اسلامی شهر ملایر

حجت الاسلام "علی سبزینی "رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز در ادامه تعداد جلسات برگزار شده این شورا از ابتدای سال جاری را ۸۲ مورد و تعداد کمیسیون های برگزار شده را ۱۷ مورد عنوان کرد و اظهار داشت : به جز کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، تاکنون ۹۹ جلسه رسمی و کمیسیون برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۴۳۳ نامه وارد و ۶۱۰ مجوز صادر شده است، مطرح کرد: ۶۰۱ مجوز توسط هیأت تطبیق تأیید شده است.


وی عنوان کرد: مصوبه حمایت مالی در زمینه تأمین بخشی از هزینه اعزام محمدرضا جعفری برای مسابقات برون مرزی به میزبانی ترکیه در رشته رزمی و مصوبه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری ملایر شامل بخش های درآمدی، هزینه(جاری و عمرانی) به مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان از جمله مصوبات شورا در مدت زمان یاد شده است.

سبزینی با اشاره به مصوبه تخفیفاتی برای رفاه حال مؤدیان و همشهریان به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر و حماسه آزادسازی خرمشهر، افزود : تقدیر از کارگران شهرداری به مناسبت روز کار و کارگر و تجلیل از خانواده معظم شهدا نیز مصوب شد.

وی اعلام کرد :مصوبه ممیزی و پلاک کوبی املاک شهر ملایر با هدف استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری برای رفاه حال شهروندان، مصوبه پروژه تراشیدن و پخش و کوبیدن آسفالت در مناطق شش گانه شهر و مصوبه پروژه نرده کشی مجموعه جهان کوچک را از دیگر مصوبات این دوره شورا در سال جاری  است.

سبزینی به تصویب پروژه سرای محله مرساد به مبلغ پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اشاره و گفت: پرداخت یک سکه طلا به عنوان پاداش به علیرضا زندی که موفق به کسب مقام دوم مسابقات بین المللی وزنه برداری جوانان جهان نیز مصوب شد.

رئیس شورای شهر ملایر یادآور شد :  پروژه های هوشمندسازی و خرید دوربین های نظارتی سطح شهر و حمایت مالی از چهار تیم حاضر در فوتسال برای شرکت در مسابقه لیگ برتر فوتسال استان پنج میلیون تومان به ازای هر تیم مصوب شد.

وی تصویب طرح تجلیل از ۲۱ هنرمند و فعال مبل منبت که در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱ غرفه ملایر را برپا کرده اند، فروش سه قطعه زمین برای تقویت بنیه مالی شهرداری و تعریض خیابان شهدا و تأمین منابع مالی پروژه های در دست اقدام را از دیگر مصوبات این دوره شورا در سال جاری برشمرد.

سبزینی در ادامه گفت : همچنین فروش یک قطعه زمین برای سپرده گذاری در بانک برای دریافت تسهیلات مورد نظر به تاکسیرانان برای تعویض تاکسی فرسوده به مبلغ حدوداً یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تصویب شد.

وی خاطر نشان کرد : برای پروژه اجرای تک جدول بتنی پارک جهان کوچک و پروژه ساماندهی دیوار پیرامونی گلزار شهدای شمس آباد حدوداً به مبلغ یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان تصویب شد.

سبزینی از تصویب اجاره دو جایگاه سوخت CNG شهرداری از طریق مزایده عمومی در این دوره شورا خبر داد و عنوان کرد : احداث پروژه ساختمان آتش نشانی سایت بهارستان نیز مصوب شد.

رئیس شورای شهر ملایر تأمین جوایز برگزاری راهپیمایی ۸۰۰۰ نفره ملایر، حمایت مالی از هیأت فداییان مهدی(عج) به مبلغ ۱۵ میلیون تومان، حمایت مالی از جامعه مهدی یاوران به مبلغ ۱۴ میلیون تومان و هدیه تحصیلی به پرسنل و فرزندان ممتاز شهرداری در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را از دیگر مصوبات این دوره شورا در سال جاری برشمرد.

وی به مصوبه هدیه جوایز همایش پیاده روی خانوادگی بزرگداشت ۸۰۰۰ شهید والامقام استان همدان و ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود : حمایت مالی برای برگزاری مسابقات محلات نیز تصویب شد.

وی از تعمیر و تجهیز اردوگاه راهیان نور در استان خوزستان به مبلغ دو میلیارد تومان خبر داد و اصافه کرد : تکمیل و تسریع در روند اجرایی ساختمان اداری، تجاری جویبار واقع در میدان استاندارد، تکمیل و تسریع در روند اجرایی فاز اول و دوم ساختمان اداری، تجاری بهارستان و حمایت مالی از تیم والیبال شهید احدی از دیگر مصوبات است.

رئیس شورای شهر ملایر ادامه داد: حمایت مالی از اداره ورزش و جوانان ملایر برای برگزاری مسابقات فوتبال و پروژه دیوارکشی آرامستان بهشت هاجر مصوب شد.

وی گفت : پنج زمین چمن مصنوعی در پنج مدرسه نقاط کم برخوردار  شهر با همکاری اداره آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از کارت تخفیف نیم بها از مجموعه شهربازی های خورشید شب، پارک کوهسار و دریاچه کوثر برای پرسنل و کارکنان شهرداری مصوب شد که نصف مبلغ از حقوق کارکنان کسر خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات یکساله اصحاب رسانه توسط شهردار و اعضای شورای شهر ملایر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه ملایر در سال ۱۴۰۲

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار