میرکل بیمه سلامت استان همدان خبر از پرداخت هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از تاریخ ۱فروردین سالجاری داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 13 March 2023

میرکل بیمه سلامت استان همدان خبر از پرداخت هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از تاریخ ۱فروردین سالجاری داد.


به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان همدان دکتر فریبرز نیاستی؛ مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: با عنایت به اصلاح بند 1 ماده 9 اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، پذیرش اسناد هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از تاریخ 01‏/01‏/1401 امکان پذیر می باشد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پیش از این پرداخت هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از تاریخ 01‏/07‏/1401 امکان پذیر بود اما با عنایت به اصلاح بند 1 ماده 9 اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، خوشبختانه امکان پرداخت هزینه های درمانی بیماران مذکور از تاریخ 01‏/01‏/1401 میسر گردید.
دکتر نیاستی اظهار داشت : اداره کل بیمه سلامت استان همدان هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج را که از تاریخ 01‏/01‏/1401 جهت درمان بیماری به صورت آزاد و از جیب پرداخت نموده اند تا سقف 50 میلیون تومان به آنان عودت می نماید. بیماران خاص و صعب العلاج می بایست اسناد هزینه های درمانی خود را که از ابتدای سالجاری به صورت آزاد پرداخت نموده اند؛ به میز خدمت اداره کل بیمه سلامت استان همدان تحویل دهند.
نیاستی با اشاره به اینکه از ابتدای دی ماه سالجاری تا کنون مبلغ دو میلیارد و سیصد و سی و دو میلیون تومان بابت هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج استان به حساب شبای 179 بیمار واریز شده است گفت: لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS (برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت) بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.
وی درباره نحوه ثبت نام در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، توضیح داد: ثبت نام از طریق ورود به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به آدرس  bimehsalamatiranian.ir انجام می‌شود. افرادی که اطلاعات آنها از قبل در سامانه سازمان وجود دارد می‌توانند با درج کد ملی فرد بیمار و شماره موبایل ثبت شده در سیستم بیمه سلامت، نسبت به ثبت درخواست حمایت بیماری خاص و صعب العلاج از منوهای سمت راست در سامانه اقدام کنند.
وی افزود: متقاضیانی که اطلاعات آنها در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نشده است (از جمله بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه گر پایه)، چنانچه بیمار خاص و صعب العلاج  بالای ۱۸ سال سن داشته باشد، می‌تواند با ثبت کد ملی و شماره همراه خود بیمار به سامانه خدمات غیر حضوری وارد و اقدام به ثبت بیماری خاص و صعب العلاج از منوهای سمت راست در سامانه نمایند.
او تاکید کرد: در صورتی که بیمار خاص و صعب العلاج زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، ابتدا باید سرپرست وی در سامانه ثبت و فرد بیمار خاص به عنوان عضو خانوار، از طریق منوی مدیریت خانوار و سپس گزینه افزودن عضو اضافه شود. سپس از سامانه خارج و مجدداً از طریق کد ملی بیمار خاص (فرد زیر ۱۸ سال) وارد سامانه شده و از طریق منوی ثبت بیماری خاص و صعب العلاج زیر منوی درخواست حمایت دولت، نسبت به ثبت درخواست حمایت بیماری خاص و صعب العلاج برای فرد زیر ۱۸ سال اقدام کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در صورتی که امکان ورود به سامانه شهروندی برای فرد به هر دلیلی مهیا نباشد، امکان اقدام از طریق ادارات کل بیمه سلامت استانی نیز میسر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار