رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص اینکه چرا پیشنهاد همه نمایندگان در صحن علنی مطرح نمی شود، گفت: 7 هزار پیشنهاد طرح شده است که امکان مطرح شدن همه آنها نیست، بنابراین پیشنهادات به صورت تخصصی اولویت بندی و مطرح می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ 04 March 2023

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص اینکه چرا پیشنهاد همه نمایندگان در صحن علنی مطرح نمی شود، گفت: 7 هزار پیشنهاد طرح شده است که امکان مطرح شدن همه آنها نیست، بنابراین پیشنهادات به صورت تخصصی اولویت بندی و مطرح می شوند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات وی و هیات رئیسه برای بررسی لایحه بودجه سال آینده گفت: امروز به شدت معترضم، چرا که 4 روز است پیگیر این موضوع هستیم که چرا طرح پیشنهادات به عده ای از نمایندگان محدود شده است. ما از طریق معاونت قوانین پیگیر هستم تا لیست تهیه شده به دست شما برسد، اما ظاهراً امروز تصمیم گرفتید فرد دیگری روی پیشنهادات قلم قرمز بکشد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم افزود: بنده تا پایان زمان بررسی لایحه بودجه حتی یک پیشنهاد نیز مطرح نمی کنم، اما اگر قرار است با این مدل به پیشنهادات و لایحه بودجه نگاه کنید، لازم است صراحتاً اعلام کنید تا کسی وقت نگذارد و پیشنهاد ارائه ندهد.

وی تصریح کرد: اینجا مجلس شورای اسلامی است و پیشنهاد دهندگان نیز نمایندگان مجلس هستند، اگر قرار است پیشنهاد مطرح نشود، نماینده باید اعلام کند، فردی که قلم قرمز روی پیشنهادات می کشد، صاحب کدام صلاحیت است و چگونه تشخیص داده که این موضوع مطرح نشود.

حسینی در پایان نسبت به عدم ارائه پیشنهاد وی درخصوص بند (هـ) تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه 1402، انتقاد کرد و افزود: هم اکنون توضیح دهید چرا روی این پیشنهاد قلم قرمز کشیده شد و اگر این به یک روال تبدیل شده، قطعاً در مجلس شور معنی ندارد، بنابراین یکبار اعلام کنید که نمایندگان پیشنهاد ارائه ندهند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: مقداری در صحبت ها دقت داشته باشید، من بارها گفته ام 7 هزار پیشنهاد مطرح شده است، جنابعالی می خواهید ما همه آنها را مطرح کنیم که می دانید امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز روسای کمیسیون های مربوط به کمیسیون تلفیق پیشنهادات را براساس اولویت ها ارائه داده و اینکه خلاف آن 6 بندی که صبح گفتیم، یعنی؛ خلاف قانون اساسی نباشد، خلاف برنامه های توسعه نباشد، خلاف احکام دائمی نباشد، خلاف قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (1) و (2) نباشد و خلاف سیاست ها نباشد قابل طرح است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه وقتی قوانین روی پیشنهادات اعمال می شود، به یک حداقلی می رسد و آن حداقل هم محدودیت زمانی دارد، بنابراین پیشنهادات را تخصصی اولویت بندی می کنند، تاکید کرد: به هرحال ما باید یکجا این موضوع را بپذیریم، ضمن اینکه جنابعالی که این موضوع را می فرمایید، جزء کسانی هستید که گفتید آن چند نفر فقط در صحن صحبت می کنند؟! و حداقل تا الان در حوزه مربوط به درآمدها درخصوص بیان پیشنهادات از افراد فعال صحن بودید و نظر هم می دادید، بنابراین خواهش می کنم این موارد رعایت شود، چرا که بیرون از مجلس وقتی این موضوع را می شنوند، فکر می کنند اینجا یا دقت نمی شود یا توجهی به موضوعات نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار