امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت در جنگ ارزی باید اتاق عملیات اقتصادی، رسانه‌ای و روانی تشکیل دهد چراکه این امر در کنترل قیمت‌ها موثر است گفت: مجلس باید نسبت به تصویب قوانین لازم متناسب با جنگ ارزی اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳ 04 March 2023

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت در جنگ ارزی باید اتاق عملیات اقتصادی، رسانه‌ای و روانی تشکیل دهد چراکه این امر در کنترل قیمت‌ها موثر است گفت: مجلس باید نسبت به تصویب قوانین لازم متناسب با جنگ ارزی اقدام کند.

به گزارش تابناک همدان، همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در نشستی که با رئیس جمهور داشتیم خبر‌های خوبی در رابطه با تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه عنوان شد اظهار کرد: اجرای این تفاهمنامه‌ها به حل مشکلات اقتصادی و معضلات جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه سه مطالبه اصلی در نشست با رئیس جمهور مطرح کردند افزود: مطالبه اول نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم بود، مشکلی که امروز مردم کوچه و با بازار با آن درگیر هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت در این زمینه برنامه‌هایی را مطرح کرده که امیدواریم موفق شود تصریح کرد: مطالبه دومی که مطرح شد حفظ ارزش پول ملی است و کنترل شرایط ارزی و سومین مطالبه برنامه ریزی برای حفظ ارزش‌های دینی و اجتماعی بود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با اقدامات انجام شده شرایط اقتصادی بهتری در کشور رقم بخورد ادامه داد: امروز کشور در جنگ اقتصادی و ارزی است و در این زمینه یکی از مطالبات جدی کنترل وضعیت ارز در کشور است و اگر قانونی نیاز است مجلس باید به سرعت وارد عمل شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مجلس به جای پرداختن به بعضی از کار‌های حاشیه‌ای به ویژه در آستانه انتخابات سال آینده، از کار‌های کم‌اهمیت که وظیفه نمایندگان مجلس نیست، دوری کرده و با رصد شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: با شرایط جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است و رئیس جمهوری نیز اذعان کردند، مجلس باید نسبت به تصویب قوانین لازم متناسب با جنگ ارزی اقدام کند.

امام جمعه همدان اظهار کرد: ظرفیت قانونی وجود دارد و مسئولان هم اذعان دارند که می‌شود این شرایط را کنترل کرد، بنابراین نباید گذاشت این مسائلی که در کشور صورت می‌گیرد به روح و روان کشور آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه نه تنها قیمت دلار باید کنترل شود، بلکه کاهش قیمت نیز باید رخ دهد افزود: دولت در جنگ ارزی باید اتاق عملیات اقتصادی، روانی و رسانه‌ای تشکیل دهد و باید این موضوع جدی گرفته شود چراکه در کنترل قیمت‌ها موثر است.

شعبانی در ادامه به اتفاقات اخیر در مدارس و مسمومیت دانش‌آموزان اشاره کرد و تصریح کرد: باید فضای آرام تحصیل برای دختران فراهم شود، مسئولان باید با دقت و سرعت ریشه‌ها را شناسایی کنند و افراد عامل این کار معرفی و به مردم گزارش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمن بر این است که مدارس را به تعطیلی بکشاند ادامه داد: گاهی طنز‌های تلخی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه مسمومیت کار خود نظام است تا دختران مدرسه نروند، واقعا گاهی رذالت و حماقت رسانه‌های دشمن به اوج می‌رسد.

امام جمعه همدان گفت: آن‌ها در پس پرده برنامه‌ریزی می‌کنند تا مدارس را تعطیل کنند، اما مسئولان ضمن پیدا کردن ریشه این اتفاقات نباید اجازه دهند با این شیطنت‌ها مدارس تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در مهرماه برنامه‌ریزی کردند دانشگاه‌ها را تعطیل کنند تا فضای رشد علمی کشور را تحت تاثیر دهند خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی باقوت پیش بروند.

شعبانی گفت: امیدواریم مسئولان به سرعت موضوع را پیگیری کنند و رسانه‌ها هم دست از گمانه زنی بردارند و آرامش روانی خانواده‌ها را برهم نزنند؛ متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی با گمانه زنی و بزرگنمایی، می‌خواهند فضای امنیت خانواده را برهم زنند در صورتی که نباید امنیت روانی جامعه برهم بخورد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ترافیک شهر همدان اظهار کرد: البته انجام طرح زوج و فرد بهبود ترافیک شهر کمک کرده است.

امام جمعه همدان ضمن اینکه از بازاریان و افرادی که در شرایط خرید و فروش هستند خواست انصاف را رعایت کنند گفت: گران‌فروشی به اموال برکت نمی‌دهد بلکه رعایت انصاف و اخلاق باعث برکت می‌شود.

وی با بیان اینکه چرا برخی از کالا‌ها مغازه به مغازه قیمت متفاوتی دارند؟ تصریح کرد: دولت و مسئولان نظارت‌ها را افزایش داده‌اند که البته باید تقویت شود.

شعبانی با بیان اینکه خوشبختانه کمبود کالای اساسی نداریم اظهار کرد: دولت امکان ندارد که بر تک تک مغازه‌ها نظارت کند، باید بر اساس مبانی دینی رفتار کنیم و تهدید خدا را جدی گرفته و روایات را در داد و ستد جدی بگیریم.

وی افزود: تعزیرات، دستگاه‌های نظارتی و همه مسئولان در حال فعالیت هستند، اما نتیجه نهایی در صورت همکاری مردم و بازار به دست می‌آید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان به جوانان متخصص و متعهد میدان بدهند تصریح کرد: خواسته یک جوان برای ازدواج یک شغل است و خواسته زیادی نیست و طبیعی است. 

وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه امسال جشن‌های بسیاری برای نیمه شعبان برقرار است گفت: جشن بزرگی هم در روز چهارشنبه در سطح استان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار