عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور ملت ایران را عامل تولید قدرت در کشور دانست و گفت: امروز ملت ما یک الگوی قدرت را به جهان مخابره کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 11 February 2023

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور ملت ایران را عامل تولید قدرت در کشور دانست و گفت: امروز ملت ما یک الگوی قدرت را به جهان مخابره کرده است.

به گزارش تابناک همدان از فارس، سعید جلیلی صبح امروز در جمع راهپیمایان در دارالمومنین همدان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هرگاه یک حرکت حق‌خواهانه در طول تاریخ شکل گرفت شیاطین دنبال این بودند جلوی آن را بگیرند که جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی با بیان اینکه ۴۴ سال است ملت ما دعوت خدا و پیامبر را اجابت گفتند و در مقابل تمام سختی‌ها ایستادند گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان سعی کردند به انحای مختلف به نظام ضربه بزنند، اما موفق نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که اگر دشمنان می‌خواستند برای مقابله با این قیام مردمی توان و امکانات خود را بیاورند چه می‌آوردند؟ افزود: بدانید که آن‌ها تمام توان و امکانات خود را برای براندازی نظام به کار گرفتند، اما راه به جایی نبردند.

وی گفت: آن‌ها با استفاده از قدرت نظامی، ترور، تحریم اقتصادی، قدرت سیاسی و رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی برای مقابله با ایران وارد شدند، اما به لطف خدا موفق نشدند.

جلیلی با بیان اینکه دشمن تمام داشته‌های خود را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی وارد میدان کرد گفت: کسی نمی‌تواند بگوید دشمن موردی بوده که علیه ایران اجرا نکرده باشد، تمام توان خود را پای کار آورد، اما نتیجه‌ای نگرفت.

وی با اشاره به ترور ۱۷ هزار نفر در ایران، ترور مقامات ایران و تحمیل جنگ هشت ساله علیه کشور توسط صدام اظهار کرد: دشمنان با به کار بردن انواع حربه‌ها علیه نظام حالا امروز اشک تمساح می‌ریزد که نگران ملت ایران هستند آن‌هایی که کشور را در جنگ تحمیلی بمباران می‌کردند و زن و بچه بیگناه را می‌کشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گریزی به فشار اقتصادی دشمن علیه کشور و ملت ایران زد و گفت: دشمنان فشار اقتصادی را راهبرد فشار حداکثری علیه ایران عنوان کردند و همه آن را به کار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواستند فروش نفت در ایران به صفر برسد بنابراین فشار سیاسی و قطعنامه‌های مختلف علیه مشور به کار بردند گفت: فشار رسانه‌ای ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران از دیگر راهبرد‌های دشمن بوده و هست.

جلیلی با بیان اینکه باید نسبت به دسیسه‌های دشمن هوشیار بود که ملت عزیز ایران در این زمینه ثابت کرده که بصیر و هوشیار است افزود: آن‌هایی که از دادن پانسمان به بیماران پروانه‌ای دریغ می‌کنند حالا دم از دلسوزی برای مردم ایران می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز بعد از ۴۴ سال نمی‌توانند ادعا کنند که گزینه‌ای را علیه کشور را به کار نبردند گفت: سوال اینجاست، چرا این‌ها موفق نشدند؟ پاسخ روشن است به خاطر حضور مردم و ملت بزرگ ایران.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دشمن اگر یکی از همین ابزار‌هایی که علیه مردم ایران به کار بردند را در کشور دیگری استفاده می‌کردند، آن کشور نمی‌توانست سر پا بماند.

وی حضور ملت ایران را عامل تولید قدرت در کشور دانست و گفت: آرمان ملت ایران در جمهوری اسلامی ظهور و بروز کرده است.

جلیلی در ادامه با نثار درود به ملت ایران که مردم‌سالاری دینی ایجاد کردند افزود: یکی از مقامات اروپایی از من پرسید فرق مردمسالاری دینی مد نظر شما با دموکراسی چیست که در پاسخ گفتم، تفاوت آن در این است که مردم ما فقط در انتخابات شرکت نمی‌کنند، وقتی با رأی ۹۸.۲ درصدی به جمهوری اسلامی رای می‌دهند، در ادامه برای حفظ آن نیز فرزندان خود را با اقتخار تقدیم می‌کنند و این قدرت ملت ایران است.

وی افزود: در مسیر راهپیمایی پدر عزیزی را دیدم که عکس چهار فرزند شهیدش را که تقدیم انقلاب کرده را در دست داشت و برادری که با عکس سه شهید حضور یافته بود گفت: این‌ها نشانه قدرت و صلابت جمهوری اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دشمنان روزی که راهبرد فشار حداکثری را شروع کردند گفتند نمی‌گذاریم ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی را جشن بگیرد، اما به کوری چشم آن‌ها امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم امروز با وجود توطئه‌های دشمن در چه نقطه‌ای هستیم و این مهم است اظهار کرد: همات قدرت‌هایی که همه ابزار خود را علیه ایران به کار گرفتند نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

جلیلی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: ۳۵ موسسه غربی در چهارماه اغتشاشات در این زمینه فعالیت کردند، صد‌ها مقاله علیه کشور منتشر شد و ۲۳۸ محور را بیان کردند که جلوی ملت را بگیرند، این را بدانید وقتی دشمن از زور ناامید می‌شود به تزویر رو می‌آورد و بعد هم غارتگری؛ آن‌ها می‌خواست با غارتگری جلوی حرکت ملت امیرالمومنین (ع) را بگیرند.

وی تأکید کرد: امروز در حرکت دشمن دیدیم مذاکره‌کننده آمریکایی به صراحت بیان کرد که ما امروز مداکرات را از کف خیابان ادامه می‌دهیم که برایش چند سطل زباله از مذاکرات باقی مانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از مقامات غربی هفتم آذر بیان کرد که اگر این برنامه جواب ندهد شکست بزرگی برای کشور‌های غربی است، یکی دیگر از آن‌ها گفته بود ما آخرین شانس خود را امتحان می‌کنیم که به لطف خدای بزرگ و بصیرت مردم باز هم شکست خوردند.

وی با بیان اینکه ما به تعبیر رهبری در پیچ تاریخی هستیم تصریح کرد: دشمن به خیال خود تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را برای براندازی نظام انجام داده بود، اما نمی‌دانست جلسات قرآن و امام زمان (عج) و اعتقاد مردم به آرمان‌ها مانع از این خواهد شد که به اهدافش دست یابد.

جلیلی در ادامه با بیان اینکه طبق فرموده رهبری ما در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم شتاب بگیریم و از موانع عبور کنیم اظهار کرد: دشمن روزی می‌گفت ما نباید حتی سیم خاردار داشته باشیم، اما حالا سلاح‌های پیشرفته ما از کشور‌های دیگر خواهان دارد.

وی با اشاره به اینکه قدرت نرم، انسجام و آرمان‌های جمهوری اسلامی است که در بزنگاه می‌تواند نتیجه دهد و اگر از همه بزنگاه‌ها هوشمنداندانه استفاده می‌کردیم در تمام بخش‌ها پیشرفت می‌کردیم برای مثال در بخش اقتصادی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام (ره) در جنگ جهانی دوم خطاب به ملت‌های مسلمان فرمودند که از این فرصت برای اسلام استفاده کنید تا یک عده عیاش سرنوشت ملت مسلمان را در دست نگیرند افزود: اگر آن موقع از این بزنگاه به درستی استفاده می‌شد وضعیت کشور‌های مسلمان این نبود.

وی با بیان اینکه در شرایط تاریخی امروز جمهوری اسلامی یک مولفه قدرت جهانی است و دشمنان نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند اظهار کرد: تلاش دشمنان بر این بود که نسل و تفکر انقلابی تکرار نشود، اما شهیدحججی و شهید روح‌الله عجمیان برخاسته از دهه هفتاد بود و شهید آرمان علی‌وردی برآمده از دهه هشتاد.

جلیلی با اشاره به پلاکارد یکی از راهپیمایان مبنی اینکه «آرمان و روح‌الله، این قدرت ایران است» گفت: دشمنان فهمیده‌اند که ملت ایران ملتی متفاوت است، بنابراین دست به هر کاری می‌زند تا اعتقاد و آرمان مردم را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی است که نمی‌گذارد زن به ابتذال کشیده شود افزود: یک خانم دیپلمات نروژی به ما گفت که من مطالعاتی در مورد ارزش زن در دین شما داشتم و می‌دانم که چه ارزشی برای زن در جمهوری اسلامی قائل هستید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز ملت ما یک الگوی قدرت را به جهان مخابره می‌کند همان ملتی که حماسه را در جنگ تحمیلی و دفاع حرم به کار گرفت و دشمن می‌داند اگر این الگو را در عرصه اقتصاد و صنعت به کار بگیرد چه شکوفایی به بار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه قدرت اندیشه دینی راهکار برون‌رفت از تمام مشکلات است گفت: دشمن این موضوع را به خوبی می‌داند و تمام امکانات خود را علیه این تفکر بسیج کرده، اما در برابر ملتی که همراهی پیامبر را برای خود افتخار می‌داند، مستاصل است.

جلیلی گفت: دشمنی که مردم را در بمباران‌ها به خاک و خون می‌کشید نمی‌تواند از آزادی حرفی بزند و یا از حقوق زنان صحبت کند، این‌ها تزویزی بیش نیست.

وی با اشاره به الگو بودن ایران برای دیگر کشور‌ها گفت: دشمنان اعتراف می‌کنند و می‌گویند به خاطر قدرت ایران هرانچه به کار گرفتیم نتوانستیم به موفقیت برسیم و بدانید امروز این قدرت روز به روز پیشرفت خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امیدواریم با پشت سر گذاشتن موانع، اقتصاد ما نیز شکوفا شود افزود: باید با قدرت پیش رفت، اگر عدالت می‌خواهیم تحقق آن تنها وظیفه مسئولان نیست و باید همه مردم مطالبه کنند، مردم باید کمک کنند و به مسئولان گوشزد کنند تا نقاط ضعف برطرف شود و این انقلاب و این حرکت ادامه خواهد داشت تا به صاحب اصلی آن برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار