رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پیامی به مناسبت روز هوای پاک بر ضرورت اجرای برنامه‌های کاهنده آلودگی هوا تاکید کرد وگفت: داشتن هوای پاک این روز‌ها به ویژه در کلانشهر‌ها برای اکثر مردم به آرزو و رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ 18 January 2023

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پیامی به مناسبت روز هوای پاک بر ضرورت اجرای برنامه‌های کاهنده آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان، در پیام محمود مسگریان آمده است: داشتن هوای پاک این روز‌ها به ویژه در کلانشهر‌ها برای اکثر مردم به آرزو و رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است و افزایش تعداد شهر‌ها و ترویج فرهنگ شهرنشینی، گسترش ترافیک شهری، توسعه سریع اقتصادی و افزایش مصرف انرژی از عوامل تشدید کننده آلودگی هوا در شهرهاست.

آلاینده‌های زیست‌محیطی یکی از تهدید کننده‌های زندگی بشر در عصر حاضر بوده و غالبا با عامل انسانی و عملکرد او در طبیعت ظهور و بروز می‌کند و اقدامات و فعالیت‌های ایجاد آلودگی هوا زمینه شکل‌گیری بحران‌های زیست محیطی را به همراه دارد.

اعتقاد به این مهم که زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است همگان را به این باور می‌رساند که به طور قطع نسل‌های آینده، رفتار ما با طبیعت را به قضاوت خواهند نشست و اهمیت این امر که ما طبیعت را از پدرانمان به ارث نبرده ایم بلکه این سرمایه طبیعی و خدادادی را از فرزندان خود به امانت گرفته‌ایم و باید به بهترین شکل در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم را دو چندان می‌کند.

به منظور ایجاد توجه و حساسیت بیشتر مردم جامعه به موضوع آلودگی هوا ۲۹ دی ماه هر سال به نام روز هوای پاک نام گرفته است و مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین سازمانی در تحقق این مهم بسیار اثرگذار بوده و این امر نیازمند یک کار مداوم و جمعی است.

با توجه به بحرانی شدن وضعیت آلودگی هوا در شهر‌ها مشارکت همگانی در بهبود این شرایط ضروری بوده و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های دخیل در این موضوع نیز بسیار راهگشاست و ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر نیز همچون سایر شهروندان در راستای اجرای برنامه‌های موثر در ایجاد هوای پاک آماده هرگونه کمک و مساعدتی هستیم تا شعار «هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی» طی سال جاری در جامعه محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار