مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان گفت: طی نه ماهه سال جاری شش هزار و ۷۶۸ نفر در کارگاه‌های ثابت بخش دولتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند و اینگونه آموزش‌ها که عموماً آموزش‌های پایه‌ای فنی در بخش‌های مختلف می‌باشند در کارگاه‌های مجهز که در محل ثابتی مستقر گردیده اند، اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 17 January 2023

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: طی نه ماهه سال جاری شش هزار و ۷۶۸ نفر در کارگاه‌های ثابت بخش دولتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای همدان؛ وهب مختاران افزود: اینگونه آموزش‌ها که عموماً آموزش‌های پایه‌ای فنی در بخش‌های مختلف می‌باشند در کارگاه‌های مجهز که در محل ثابتی مستقر گردیده اند، اجرا می‌شود.

اداره کل دارای ۲۲ مرکز در سطح استان بوده که از این تعداد ۱۱ مرکز ویژه بردران، ۵۷ مرکز ویژه خواهران و ۴ مرکز دو منظوره می‌باشد و بیش از ۱۴۲۶۷۵۴ نفر ساعت در مراکز مذکور از ابتدای سال جاری آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

مختاران عنوان کرد:از این تعداد دوازده هزارو ۲۱۶ نفر مرد و هفت هزار و ۷۵۵ نفر زن در بیش از ۱۲۰ کارگاه آموزش مهارتی شرکت کردند.

وی اظهار کرد:آموزش دیدگان در حدود ۴۵۰ دوره آموزشی را در چهار خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر برگزار کردند.

مختاران با اعلام این خبر افزود: در راستای مهارت افزایی در جامعه تلاش‌های گسترده‌ای به همت این اداره کل صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که این مهم با تلاش‌ها و فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف مرتفع خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار با ترویج آموزش‌های مهارتی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بوده است، بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز صنایع استان تاکید کرد و افزود: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به رونق کسب و کار و کارآفرینی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی استان کمک می‌کند.

مختاران با تاکید بر اینکه تربیت نیرو‌های مهارتی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی باید در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گیرد، اضافه کرد: نگاه ما به آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در استان زیرساختی، تسهیل گرایانه و حمایتی است که برای گسترش آن از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کارآفرینی و اشتغال در سطح استان، تصریح کرد: وجود پل‌های ارتباطی میان مراکز آموزشی، صنعتی و تولیدی باعث می‌شود که مراکز فنی و حرفه‌ای به تربیت نیرو‌هایی بپردازند که مورد نیاز بخش‌های تولیدی جامعه بوده و کارایی و توانایی آن‌ها را در این مسیر افزایش خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار