وزیر نیرو:
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مردم نگران تأمین آب و برق پایدار نباشند، گفت: از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم برای حفظ پایداری شبکه با صرفه‌جویی و مصرف صحیح انرژی به ما در تحقق این امر مهم یاری برسانند.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 16 January 2023
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مردم نگران تأمین آب و برق پایدار نباشند، گفت: از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم برای حفظ پایداری شبکه با صرفه‌جویی و مصرف صحیح انرژی به ما در تحقق این امر مهم یاری برسانند.

به گزارش تابناک همدان از تسنیم، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در رابطه با برودت هوا و مشکلات مرتبط به خدمت رسانی در صنعت آب و برق کشور گفت: وقتی دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، خدمات رسانی در حوزه آب و برق نیز با مشکلاتی همراه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پدیده یخ زدگی آب و نیمه جامد شدن سوخت‌های مایع اشاره کرد که فعالیت نیروگاه‌ها را دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط باید به صورت پیوسته مراقب تأسیسات و سازه‌های آب و برق باشیم که همکاران ما در صنعت آب و برق برای خدمت رسانی مطلوب و پیوسته در این زمینه تلاش زیادی می‌کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مردم بابت تأمین آب و برق پایدار نگرانی نداشته باشند، افزود: از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم برای حفظ پایداری شبکه با صرفه‌جویی و مصرف صحیح انرژی به ما در تحقق این امر مهم یاری برسانند.

وی با تأکید بر اینکه در صنعت آب و برق آمادگی کامل برای خدمت رسانی وجود دارد، از همراهی ادارات با دولت در حوزه صرفه‌جویی انرژی قدردانی کرد و گفت: امروز روحیه صرفه‌جویی در ادارات کشور عمومی شده است و ادارات هم در تابستان سال جاری و هم اکنون در زمستان نشان دادند که چقدر می‌توانند در کاهش مصرف انرژی به ما کمک کنند.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه عقیده دارم در این فضا اگر کسی مصرف انرژی را رعایت نکند خودش متضرر شده است، اضافه کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی و درست مصرف کردن انرژی نیاز به یک روحیه ایثارگرانه و مقاومتی دارد و اگر کسی در مصرف انرژی صرفه‌جویی نکند، در واقع از مسابقه ایثار و هم نوع دوستی عقب مانده است.

محرابیان در ادامه ضمن رضایت‌بخش خواندن بارش‌های اخیر گفت: در سال آبی جاری تاکنون به نسبت بارش‌های خوبی داشتیم و جز استان‌هایی چون تهران، البرز، همدان و قزوین و استان‌های شرقی که در آن‌ها با شرایط عادی فاصله داریم، در دیگر استان‌ها شرایط رضایت بخش بوده است.

وی در پایان نیز با تأکید بر اینکه در حال حاضر میزان پرشدگی سد‌های کشور به 40 درصد رسیده است، بیان کرد: امیدواریم با افزایش دما در آینده و به جریان افتادن رواناب‌ها میزان پرشدگی سد‌های کشور نیز افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار