معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: همزمان با بارش برف از روز گذشته تاکنون عملیات برف روبی پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه ها و محورهای ارتباطی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 15 January 2023

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: همزمان با بارش برف از روز گذشته تاکنون عملیات برف روبی پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه ها و محورهای ارتباطی انجام شده است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «جواد نگاهداری» با بیان اینکه از صبح روز گذشته بارش برف در استان آغاز شده است افزود: هم اینک همه محورهای اصلی در استان باز و تردد روان است و بارش برف نیز همچنان ادامه دارد .

وی یادآورشد: از روز گذشته نیروهای راهداری تاکنون ۶ هزار تن ماسه و نمک برای محورهای ارتباطی استان استفاده کرده اند.

نگاهداری با اشاره به اینکه در گردنه های اسدآباد، آوج و جاده ساوه تردد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست، تصریح کرد: با توجه به بارش برف در راههای اصلی و فرعی استان همدان، پلیس راه از خروج خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ هستند جلوگیری می کند و آنها را برمی گرداند.

وی بر آمادگی دیگر دستگاه ها از جمله هلال احمر برای کمک رسانی به مسافرانی که گرفتار کولاک احتمالی خواهند شد، تاکید کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان همدان یادآور شد: ۵۳۰ راهدار با بکارگیری ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری ضمن برف روبی و نمک پاشی محورهای ارتباطی استان همدان توانستند به ۲۵۰ دستگاه خودرو و مسافران و رانندگان گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کنند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین میزان بارش برف در شبانه روز گذشته در اسدآباد با ۵۰ سانتی متر به ثبت رسیده است.

سید محسن موسوی افزود: همچنین ظرف شبانه روز گذشته تاکنون در شهرهای نهاوند و همدان به ترتیب ۴۵ و ۴۰ سانتی متر برف باریده است.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با بارش برف، سردی هوا و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

در پی فعالیت این سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است و شهروندان باید به نکات ارائه شده از سوی هواشناسی توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار