رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بتن مصرفی مدول دو عرشه تقاطع غیر هم سطح غدیر از استانداردهای لازم برخورد نیست.  
کد خبر: ۱۰۷۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 29 November 2022

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بتن مصرفی مدول دو عرشه تقاطع غیر هم سطح غدیر از استاندارد‌های لازم برخورد نیست.

به گزارش تابناک همدان، مهدی حیدری با اعلام این مطلب اظهار داشت: در عملیات بتن ریزی تقاطع غیر هم سطح غدیر علارغم همه تلاش ها، پیگیری‌ها و کنترل‌ها آزمایش‌ها نشان می‌دهد بتنی که اجرا شده است پایین‌تر از حد مجاز است البته موضوعی نیست که برای اولین بار در دنیا رخ داده باشد.

وی با بیان اینکه بتن بعد از اجرا قابلیت نمونه برداری دارد، ادامه داد: با توجه به بازدید‌هایی که از عملیات بتن ریزی صورت گرفته به نظر می‌رسید در برخی از نقاط اجزای بتن از کیفیت لازم برخوردار نیست بنابراین از طرف شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر بر شهرداری درخواست شد نتیجه آزمایش‌های بتن ریزی را ارسال کنند زمانی که در ارسال نتایج آزمایش بتن تاخیر افتاد حساسیت به موضوغ بیشتر شد که علی رغم درخواست شفاهی درخواست کتبی نیز ارسال شد که با توجه به عدم پاسخ در قالب تذکر ماده ۸۳ قانون شورا‌ها نتایج را مطالبه کنیم که بالاخره نتایج در مهرماه ارسال شد که محرز شد کیفیت بتن از استاندارد لازم برخوردار نیست.

حیدری گفت: با توجه به اینکه گفته شده بتن کم مقاومت توسط مشاور پروژه مورد بازطراحی قرار گرفته وتایید شده در صورتی که در این پروژه مشاور و پیمانکار شریک یکدیگراند لذا طبق مقررات باید مراحل فنی به تایید مشاور بی طرف برسد، اما بعد از اینکه مشاهده شد شهرداری در این خصوص اقدامی انجام نداده شورای اسلامی شهر بر اساس وظیفه نظارتی به موضوع ورود کرد و در قالب نامه‌ای موضوعات را به شهرداری ابلاغ کرد تا با ورود مشاور بی طرف مراحل باز سازی کنترل شود.

وی افزود: آیین نامه بتن ایران برای بتن‌هایی که مقاومت آن‌ها کمتر از مقدار تعیین شده باشد مسیر قانونی را مشخص کرده که باز طراحی، آزمایش بارگزاری، تقویت، عایق بندی و. راه حل‌هایی است که برای یک بتن ریزی که در رده کم مقاومت قرار می‌گیرد پیشنهاد داده است.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطر نشان کرد: تخریب پروژه آخرین گزینه است، زیرا روش‌های قبل از تخریب پاسخگو است.

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار