فرماندار ویژه ملایر گفت:تحول اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال خط قرمز و در عین حال اولویت نخست در شهرستان است ،تحول در هر حوزه ای به ویژه در مسایل اقتصادی با پشت‌میز نشینی ایجاد نمی شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 28 November 2022

مبنای ما در اشتغال ارایه آمار واقعی است

 

تحول اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال خط قرمز و در عین حال اولویت نخست در شهرستان است ،تحول در هر حوزه ای به ویژه در مسایل اقتصادی با پشت‌میز نشینی ایجاد نمی شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه شهرستان ملایر روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار کرد: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی برای تحقق برنامه جامع تحول اقتصادی در این شهرستان مطالبه گری و زمینه جذب سرمایه گذاری در حوزه های گونان را با تسهیل گری ، ایجاد مشوق ها و رفع بروکراسی های اداری فراهم کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها برای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در پایان سال میزان تحقق این برنامه تحولی است که باید با جدیت و اشراف اطلاعاتی و مشارکت مردم و بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار خبرداد : اطلس جامع سرمایه‌گذاری این شهرستان با چند شاخص اصلی از جمله زمین، انرژی و بانک اطلاعاتی در زمینه پروژه‌های عمرانی در دست تدوین است و در این راستا چهار پیشران اقتصادی صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و مسکن مشخص و تمامی اقدامات و برنامه‌ها منجر به تهیه اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل پنج کمیته گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و یک کمیته زیرساخت، بیان کرد : مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های خود را با تفکیک و جزئیات کامل در بانک اطلاعاتی این شهرستان ثبت و به طور مداوم، به روزرسانی کنند.

وی بر لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها و نظارت میدانی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیران در اجرای طرح تحول اقتصادی و تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری باید طرح‌های نو و خلاقانه ارایه دهند و زمین‌های مستعد برای اجرای پروژه‌هایی همچون کشت گلخانه‌ای شناسایی و معرفی شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای مطلوب مصوبات میز خدمت در این شهرستان عنوان کرد: میزهای خدمت به طور مستمر ادامه دارد و برخی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات میز خدمت عقب هستند و باید برای تحقق این مصوبات تلاش کنند.

اسماعیلی اشتغال را یکی از اولویت های مهم دیگر این شهرستان برشمرد و اضافه کرد : مبنای ما در اشتغال، ارایه آمار واقعی است که در این راستا فراخوان بزرگ اشتغال و تسهیلات مورد نظر به زودی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان صادر می‌شود.


معاون استاندهر همدان مطرح کرد : مشخص نبودن نوع تسهیلات اشتغالزایی و اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال برای جامعه هدف و مخاطبان و همچنین معطل ماندن طرح‌های اشتغالزایی در بانک‌ها از اشکالات مهم در حوزه اشتغال است که بانک اطلاعاتی در این حوزه در دست تهیه است.

فرماندار ویژه ملایر مسائل فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و از برخی دستگاه‌های متولی این حوزه به دلیل نداشتن طرح تحولی لازم در حوزه فرهنگ انتقاد کرد.

اسماعیلی تاکید کرد :تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت‌های مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی از سهم ناچیز شهرستان ملایر در آنتن صدا و سیمای مرکز همدان و مدیریت صدا و سیمای استان همدان انتقاد کرد و گفت: ملایر با این همه ظرفیت و توانمندی، جایی در پوشش اخبار استان همدان ندارد و برنامه‌های این شهرستان به طور شایسته پوشش داده نمی‌شود.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه گفت : ملایر در همه حوزه‌ها سرآمد استان همدان است ، ده‌ها سال است که در نحوه پوشش و پخش اخبار ملایر ظلم شده و مردم این شهرستان از این روند گلایه‌مند هستند و این روند باید به سرعت اصلاح شود.

اسماعیلی در ادامه از زحمات و تلاش‌های «محمد زنگنه» بخشدار سابق سامن قدردانی کرد و گفت: در این مدت موفقیت‌ها و اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفت که از این پس «داود خیری» به عنوان بخشدار جدید سامن و یک نیروی تازه نفس و متخصص، در این بخش فعالیت می‌کند و امیدواریم شاهد روزهای بهتری برای بخش سامن باشیم.

مهمترین راه مبارزه با امریکا خدمت به مردم است

مسلم مخفی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان نیز عنوان کرد : با مدیریت استاندار همدان و اهتمام وی در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، این استان بدون حاشیه شرایط خوبی دارد و اقدامات بزرگی در راستای خدمت به مردم انجام شده است.

وی تصریح کرد : ظلم است اگر کسی بخواهد فضای بدون حاشیه را که در آن فقط صدای کار شنیده می‌شود را به سمت حاشیه برده و استان را از فضای کار دور کند.

مخفی میزبانی استان همدان از سفرای چند کشور اروپایی، پیگیری رفع محرومیت‌زدایی از استان، پیگیری رفع مشکل آبرسانی در روستاها، پیگیری حل مشکل زمین در همدان برای طرح مسکن ملی، برگزاری دیدارهای مردمی و اقداماتی از این قبیل را از جمله اقدامات مهم مدیریت عالی استان بیان کرد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان اظهار داشت : در حوادث و اغتشاشات اخیر که عیله ایران و تمامیت ارضی کشور به راه افتاد، دشمنان نشان دادند که هیچ ترسی از بیان آشکار نیات خود همچون مسلح کردن دشمنان ایران ندارند و این موضوع اوج خباثت و کینه‌توزی آنان را نشان داد.

وی خدمت به مردم و تحکیم وصیت امام راحل در مراقبت و پشتیبانی از ولایت فقیه را مهم ارزیابی کرد و افزود: در اغتشاشات اخیر موضع‌گیری مقامات آمریکا اثبات کرد که دشمن درجه یک ایران آمریکا است و مهمترین راه مبارزه با آمریکا، خدمت به مردم است.

وی گفت : مدیران باید با بصیرت کامل به کارهای اصلی خود برسند و خدمت به مردم را با تمام توان انجام دهند و درگیر حواشی نشوند، چراکه طبق فرموده‌های رهبر معظم انقلاب، این اغتشاشات نیز تمام خواهد شد.

مخفی اظهار امیدواری کرد و گفت : همه باید کمک کنیم تا مسیری که مدیریت اجرایی استان در خدمت بی‌منت و بدون حاشیه به مردم طی می‌کند، به تعالی و پیشرفت این استان در گام دوم انقلاب منجر شده و امنیت استان که لازمه و پیش‌نیاز هر پیشرفتی است، به بهترین وجه ممکن محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار