مدیرکل ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات حجاب و عفاف ایرانی- اسلامی و ایجاد ارتباط دوسویه بین طراحان، تولیدکنندگان و عرصه کنندگان استانی و کشوری است.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 28 November 2022

مراسم گشایش «نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی» امروز -یکشنبه ۶ آذرماه- در هتل کتیبه همدان برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ نماینده اعضای کارگروه مد و لباس کشور در این مراسم بیان اینکه همدان پیشگام این رویداد فرهنگی در کشور شد، گفت: این نمایشگاه یک نمونه از مردمی‌سازی فرهنگ است و حاکمیت نقش بسترسازی و تسهیل‌سازی در آن داشته است.

سجاد لطفی با اشاره به اینکه ساماندهی مد و لباس در سال ۸۵ مصوب شد و چند دستگاه عضو کارگروه هستند، افزود: حوزه مد و لباس تک بخشی نیست و اگر همت جمعی نباشد به مقصد نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: یکی از راهبرد‌های اخیر شورای فرهنگ عمومی دسترسی به پوشاک سالم، اقتصادی، عفیفانه و در دسترس است که امیدواریم تا حد زیادی در این نمایشگاه محقق شده باشد.

نماینده اعضای کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به اینکه کارگروه مد و لباس استانی دارای ظرفیت خوبی است، تصریح کرد: پس از برپایی نمایشگاه‌ها، اقدامات بعدی را نیز در استان‌ها خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در برگزاری نمایشگاه‌ها عدالت فرهنگی رعایت می‌شود و برند‌های مطرح کشور در استان‌ها حاضر شده و محصولات خود را عرضه می‌کند همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان مورد توجه قرار دارد.

لطفی با بیان اینکه یکی از اهداف نمایشگاه حضور برند‌ها از سراسر کشور در استان‌ها و ارتقاء برند‌های استانی است، گفت: استان همدان با وجود روستا‌های لتگاه و کردآباد می‌تواند در حوزه پوشاک بهترین برند‌ها را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری نمایشگاه‌ها تمرکز بر برند‌ها است و نه طراحان، اظهار کرد: هدف این است که از سکوی فروش موقت به سکوی فروش ثابت برسیم و در ادامه درصددیم به سمت پوشاک سالم و اقتصادی برویم.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه به عنوان نخستین رویداد با موضوع مد و لباس در استان رقم خورد و همدان نخستین استانی لست که این رویداد را برگزار کرد.  

مسعود ویژه اضافه کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات حجاب و عفاف ایرانی- اسلامی و ایجاد ارتباط دوسویه بین طراحان، تولیدکنندگان و عرصه کنندگان استانی و کشوری است.

وی ادامه داد: نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی، یک نمونه موفقیت آمیز از حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به دنبال اصالت ایرانی در کنار فرهنگ اسلامی هستند، گفت: ما باید در حوزه تولید، بازار و برند نقش مؤثری داشته باشیم.

احمد شانیان تصریح کرد: حجاب به بانوی ایرانی در عین امنیت، اصالت می‌بخشد و با توجه به اینکه نیاز روز است باید محصولی برایش تولید کنیم که با سلایق مختلف همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید فعالان حوزه پوشاک ایرانی- اسلامی خلاقیت خاصی داشته باشند، افزود: برگزاری این نمایشگاه اول راه است، علاوه بر این برخی خانواده‌ها در تهیه پوشاک مشکل دارند و با کمبود عرصه در بازار مواجهیم که باید به آن توجه شود.

شانیان با بیان اینکه رویکرد دولت بر تغییر عرضه محصولات مختلف و به ویژه پوشاک است، مطرح کرد: دغدغه این حوزه از زنجیره تولید، عرضه و مصرف کننده در وزارت صمت وجود دارد و از فعالان این حوزه درخواست داریم تا با همفکری مشکلات را احصاء کنیم.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان بیان کرد: آمادگی برای این موضوع در سطح ملی و استانی وجود دارد و به تولیدکنندگان کمک می‌کنیم تا موانع و مشکلات عرضه محصولات رفع شود.

نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی همدان با حضور برند‌های مطرح بانوان در ۷۰ غرفه از هشت استان، از ۶ تا ۸ آذرماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در هتل کتیبه دایر است و به عرضه محصولات می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار