سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نقش دولت را در اقتصاد نقش حمایتی عنوان کرد و گفت: ما در گام اول با پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت نسبت به حمایت از واحد‌های تولیدی اقدام نموده و در گام‌های بعد با احصا مشکلات و رفع آن‌ها در زمینه تقویت واحد‌های تولیدی قدم بر خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱ 27 November 2022

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضل الحسنه برای مشاغل خانگی استان خبرداد

به گزارش تسنیم، سید مجتبی حسینی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با پشتیبانان مشاغل خانگی استان که در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضل الحسنه برای مشاغل خانگی استان از محل بند ب تسهیلات تبصره ۱۶ خبرداد و گفت: مبلغ ۲ هزار ۵۲۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان همدان تعلق گرفته که ۱۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ مختص تسهیلات مشاغل خانگی است

حسینی افزود: مشاغل خانگی می‌تواند مسیر مناسبی جهت رسیدن به اشتغال و کسب در آمد با کمترین هزینه و امکانات برای افراد جویای کار به ویژه زنان باشد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که علیرغم تلاش مسئولین ودستگاه‌های دولتی هنوز مشاغل خانگی و اساساً مشاغل خورد در استان چشمگیر نبوده و جا برای توسعه دارد افزود: انتظار ما از فعالان مشاغل خردو مشاغل خانگی این است که فعالیت اقتصادی خود را توسعه داده و تعداد افراد بیشتری را در واحد‌های خود مشغول به کار کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نقش دولت را در اقتصاد نقش حمایتی عنوان کرد و افزود: ما در گام اول با پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت نسبت به حمایت از واحد‌های تولیدی اقدام نموده و در گام‌های بعد با احصا مشکلات و رفع آن‌ها در زمینه تقویت واحد‌های تولیدی قدم بر خواهیم داشت.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توسعه مشاغل خانگی گفت: هدف پایین آوردن بهای تمام شده‌ی هر شغل است و توسعه‌ی مشاغل خرد و خانگی یکی از بهترین شیوه‌ها جهت پایین آوردن بهای تمام شده شغل است

یوسف شعبانی مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان نیز ضمن حمایت دولت از فعالان مشاغل خرد و خانگی گفت: دیدگاه بلند مدت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی توسعه‌ی مشاغل خرد و خانگی است.

شعبانی گفت: اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشور‌ها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است. بخش زیادی از مفهوم کارآفرینی را شاید بتوان منحصر به فعالتی‌هایی دانست که در منزل و توسط زنان خانه دار انجام می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان در پایان افزود: با نگاهی به جوامع توسعه یافته متوجه می‌شویم که در تمام آن‌ها سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد سالهاست که در حال اجرا و پیگیری بوده و باور به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی جامعه در آن‌ها نهادینه شده است. از اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در دنیا بیشتر از سی سال می‌گذرد و اکنون درصد زیادی از مشاغل در کشور‌های توسعه یافته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار