معاون اقتصادی رییس‌جمهور:
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در بحث کاهش هزینه‌های دولت هم در تلاش هستیم و اصلاح ساختار بودجه اقداماتی در دست اجرا داریم و سند راهبردی اصلاح‌های پولی و بانکی را در ماه‌های آینده تدوین خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 26 November 2022

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه افزایش اختیارات استانداران با جدیت در دستور کار است، گفت: با تحولات اساسی درصدد گره گشایی از مشکلات جامعه هستیم.

به گزارش تابناک همدان ، محسن رضایی افزود: در قرن‌های گذشته همواره بدخواهان به دنبال نفع بردن از ایران بودند و هیچگاه نخواستند که ایران دارای سیاست داخلی و جایگاه نقش آفرین در جهان باشد.

وی خاطر نشان کرد: هیچگاه اقتصاد و تجارت ایران را به معنای واقعی استکبار جهانی نپذیرفت و انقلاب اسلامی تمام این توطئه‌ها را خنثی کرد و دشمنان همچنان نمی‌گذارند که اقتصاد ملی داشته باشیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: در همین حوادث اخیر مردم مطالبه داشتند و مطالبه روی دوم سکه دموکراسی است و مردم حق دارند که مطالبه کنند، اما آنچه که نگران کننده است دخالت خارجی‌ها است.

رضایی افزود: به عنوان مثال در فرانسه جلیقه زرد‌ها اعتراض کردند، اما هیچ کشوری دخالت نکرد و اگر به فرض انگلیس و آمریکا دخالت می‌کرد هیچ چیز از فرانسه باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: مردم ما مطالبه‌ای دارند و مسوولان شنیدند و حتما پیگیری می‌کنند، اما چرا از انگلیس، آمریکا و عربستان، همگی بر طبل جنگ می‌کوبند و می‌خواهند ایران را اذیت کنند؟ دلیل آن این است که می‌خواهند اقتصاد ایران را متزلزل کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ما اکنون دارای موشک و پهپاد هستیم، اما در بیرون از مرز‌ها صلح را صادر می‌کنیم و با داعش و تروریسم می‌جنگیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌های منطقه و حتی وقتی رییس جمهور به نیویورک رفت، حدود ۲۰ کشور به آیت الله رئیسی گفتند که پهپاد‌های خود را به ما بدهید و با وجود تحریم پول پهپاد را نقد می‌دهیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: بخش خصوصی افسران جنگ اقتصادی هستند و باید در این جنگ به معنای واقعی از فعالان اقتصادی حمایت کنیم.

رضایی گفت: در دولت سیزدهم هم کار‌های زیرساختی و روزمره اقتصادی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم روزنه‌های جدیدی برای توسعه ایران ایجاد کنیم و یکی از این کار‌ها ترانزیت است که با جدیت به دنبال آن هستیم.

وی افزود: امروز به غیر از صادرات، ترانزیت و سوآپ نفتی هم می‌توانیم داشته باشیم و برای اجرای این طرح باید روابط خارجی جدید ایجاد می‌کردیم و عضو شانگ‌های شدیم و با کشور‌های منطقه به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای صادرات هستیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: در امر برداشتن موانع صادراتی در داخل کشور و خودتحریمی اقداماتی را در دست اجرا داریم که باید با برنامه ریزی حرکت کنیم.

رضایی گفت: در دولت قبل fatf را در کشور اجرا کرده بودند که این امر باعث مشکلات زیاد اقتصادی شده بود که در جلساتی قرار است این زیرساخت‌های اشتباه مدیریتی را تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کالا‌های ایرانی در قطر، ازبکستان و روسیه برگزار شده و اینکار شروع شده و ادامه خواهد یافت که این طرح به طور حتم برای توسعه کشور بسیار مهم است و میلیارد‌ها دلار می‌توانیم از این طریق بدست آوریم.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: در بحث کاهش هزینه‌های دولت هم در تلاش هستیم و اصلاح ساختار بودجه اقداماتی در دست اجرا داریم و سند راهبردی اصلاح‌های پولی و بانکی را در ماه‌های آینده تدوین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اهمیت دهیم و تمامی مصوبات این جلسات دارای اهمیت است و ماهیت اجرایی دارد.

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار