مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: یک هزار برگ اسناد دفاع مقدس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکز اسناد همدان منتقل شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 25 November 2022

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: یک هزار برگ اسناد دفاع مقدس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکز اسناد همدان منتقل شد.

به گزارش مهر، میثاق گودرزی با تقدیر از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این خصوص افزود: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین این مدیریت با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در برگزاری برنامه‌های علمی و پژوهشی و به خصوص در حوزه دفاع مقدس و در قالب کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس برقرار است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در همین راستا، مجموعه‌ای ارزشمند از اسناد و عکس‌های مربوط به سال‌های دفاع مقدس در همدان شناسایی و بر اساس توافق نامه و صورتجلسه رسمی، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مدیریت منتقل شد.

گودرزی اضافه کرد: این مجموعه شامل ۲۴۵ برگ اسناد و مکاتبات، ۷۴۲ قطعه نگاتیو، ۴۲ قطعه عکس و تعدادی نوار‌های VHS است که پس از فهرست نویسی، از طریق سایت کتابخانه ملی ایران در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در حوزه جمع آوری اسناد دفاع مقدس در همدان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و مجموعه نفیسی از این اسناد و عکس‌ها در مرکز اسناد همدان به عنوان گنجینه‌ای از سال‌های دفاع مقدس نگهداری می‌شود که بیانگر نقش مؤثر مردم همدان در آن سال‌ها است.

وی از رزمندگان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا درخواست کرد هرگونه اسناد و تصاویر مربوطه را به این مدیریت اهدا کنند تا در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شود.

گفتنی است؛ در راستای حفظ و نشر اسناد دفاع مقدس و در قالب همکاری بین سازمانی، بیش از یک هزار برگ اسناد و عکس‌های مربوط به سال‌های دفاع مقدس، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به مرکز اسناد همدان منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار