توسلی گفت: برای درمانگاه سیمین بهار که چند سال متوقف شده بود نیز دو میلیارد اعتبار نقد اخذ کردیم ضمن اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای درمانگاه مجموعه فرهنگیان شهرستان بهار که متوقف شده بود، اخذ شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 23 November 2022

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار که در چهار سال گذشته متوقف شده بود به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر؛ فتح اله توسلی با تأکید بر اینکه نگاه وزارت بهداشت باید به مناطق محروم عادلانه باشد اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای است که غالباً پزشک‌ها در مراکز استان هستند و در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با کمترین پزشک متخصص مواجه هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار به زودی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار در چهار سال گذشته متوقف شده بود و پیمانکار طرح کاری انجام نمی‌داد که پیگیری لازم را انجام دادیم و کار انجام شد.

توسلی تصریح کرد: تجهیزات لازم و نیز نیروی لازم برای این درمانگاه از طریق آزمون تأمین شده است و به زودی درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار افتتاح می‌شود تا دسترسی مردم این منطقه به خدمات درمانی افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به بحث نیاز دارویی و درمانی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ خاطرنشان کرد: انبار‌های دارویی دو شهرستان کبودراهنگ و بهار خالی بود که مشکل دارویی و درمانی این دو شهرستان را سه بار از طریق معاونت غذا و دارو پیگیری کردیم و بسته‌های دارویی سرم و دارو برای این دو شهرستان ارسال شد که مردم دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم شهرستان کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث کمک به خانه‌های بهداشت و تعمیر و تجهیز آن‌ها برای شهرستان بهار تأمین دستگاه سی‌تی‌اسکن مصوب شده و در نوبت تحویل است.

وی بیان کرد: با این اقدام می‌توانیم دستگاه سی‌تی‌اسکن و لاپاراسکوپی و برخی تجهیزات آزمایشگاهی را برای شهرستان بهار و نیز دستگاه ام‌آرآی و لاپاراسکوپی و برخی تجهیزات آزمایشگاهی برای کبودراهنگ را تحویل بگیریم، علاوه بر آن برای هر دو شهرستان اعتباری افزون بر چهار تا پنج میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز هر حوزه اخذ کرده‌ایم که این اعتبار توزیع شد.

توسلی ادامه داد: در راستای پیگیری مطالبات به حق شهروندان مهاجران و مذاکراتی که با وزیر بهداشت صورت پذیرفت دستور صریح این مقام مبنی بر ۲۴ ساعته شدن درمانگاه این شهر اخذ و مقرر شد مرکز خدمات جامع سلامت مهاجران به درمانگاه شبانه روزی تغییر یابد.

توسلی مطرح کرد: برای درمانگاه سیمین بهار که چند سال متوقف شده بود نیز دو میلیارد اعتبار نقد اخذ کردیم ضمن اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای درمانگاه مجموعه فرهنگیان شهرستان بهار که متوقف شده بود، اخذ شده است.

توسلی، توزیع عادلانه امکانات بخش بهداشت و درمان را حق مردم دانست و افزود: تأمین سلامت مردم باید مورد توجه جدی باشد و یکی از مطالبات مهم مردم رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان است، بنابراین مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم در این حوزه را با جدیت دنبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار