مسعود اکبری خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 23 November 2022

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصول کشاورزی در استان خریداری شده است.

به گزارش فارس، مسعود اکبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۱۲ هزار تن انواع محصول از کشاورزان همدان خرید توافقی شده است اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری این میزان محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می‌کند افزود: این مهم با کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان با تاکید بر اینکه بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد بیان کرد: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در سطح استان همدان انجام می‌شود.

وی خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

اکبری در پایان متذکر شد: شبکه تعاونی‌های شهرستان رزن با خرید بیش از ۱۲ هزار تن و اتحادیه دامداران استان با خرید ۲۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی بیشترین میزان خرید توافقی در سطح استان را داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار