رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون درصدد برنامه‌ریزی برای برگشت ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به استان‌ها و شهرستان‌ها است.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ 06 November 2022

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون درصدد برنامه‌ریزی برای برگشت ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به استان‌ها و شهرستان‌ها است.

به گزارش تابناک همدان؛ «حمیدرضا حاجی‌بابایی» افزود: یکی از گلایه‌مندی‌های سرمایه گذاران و واحد‌های تولیدی در زمینه مالیات است در حالیکه کمترین میزان افزایش مالیات مربوط به استان همدان است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: با این وجود اداره کل مالیات استان همدان خوش‌حساب بوده به آن معنا که حتی ۲۰ درصد بیش از رقم مصوب را وصول می‌کند و این امر موجب در نظر گرفتن سهم بیشتر برای استان می‌شود.

وی ادامه داد: کمک به صنعت و صنعتگر باید در اولویت قرار گیرد که دراین‌باره امروز در استان همدان همه مدیران پای کار فعالان اقتصادی ایستاده‌اند و کمک می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه معدن به شدت مخالف خام فروشی هستیم چرا که سنگ ۲ ریالی از کوه خارج و به مکان دیگر ارسال می‌شود و در آنجا با فرآوری ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: باید مجوز و پروانه بهره‌برداری به افرادی داده شود که از آن هزار نوع تولید داشته باشند در غیر این‌صورت به ضرر استان است در حالیکه ما دنبال ارزش افزوده و بازگشت سرمایه به همدان هستیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد و تاکنون گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است افزود: بنکداران، شهرک هایتک و فناوری‌های برتر و منطقه ویژه اقتصادی همدان نشان دهنده فعالیت‌های موثر این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار