کد خبر: ۱۰۷۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 22 October 2022

رئیس مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در همدان مطرح کرد: سامانه ۱۲۹ برای ارائه خدمات بهتر و موثرتر به مردم تا انتهای سال در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، حسن عبدلیان پور با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سامانه ۱۲۹ در ۲۰ استان فعال است و وکلا در خدمت مردم هستند اما در استان هایی که این سامانه فعال نیست تا انتهای سال فعال خواهد شد تا هیچ فردی به واسطه اینکه هزینه پرداخت وکیل نداشته باشد حقی از آن ضایع نشود.

رئیس مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص فعالیت این مرکز، گفت: این مرکز تنها نهاد ملی ارائه دهنده و توسعه دهنده خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوران خانواده در کشور با رویکرد ملی است.

عبدلیان پور تاکید کرد: از این رو این مرکز ملی است که در کشور ۶۲ هیئت مدیره وکلا و کارشناسان را داریم که تحت مدیریت واحدی در تهران اداره می شود و خانواده ای نزدیک به ۷۰ هزار نفر عضو آن هستند که سعی شده وکلاء، کارشناسان و مشاوران در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه این نهاد یکی از نهاد های انقلابی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است، ادامه داد: مرکز بر اساس ماده ۱۸۷ قانون سوم برنامه توسعه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در راستای حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در مسیر این حرکت بزرگ وکلاء، کارشناسان و مشاوران خانواده طی طریق می کنند.

رئیس مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص معاضدت که جزو مباحث مهم جامعه امروز است، گفت: نیازمند است وکلاء و کارشناسان که با تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین به شدت تقویت شده و با راه اندازی سراسری سامانه ۱۲۹ این وکلاء به صورت معاضدتی به افراد خدمات ارائه خواهند داد.

عبدلیان پور با اشاره به اینکه در هفت حوزه وکالت تخصصی و ۴۳ زیر مجموعه وکیل معاضدتی راه اندازی شده است، عنوان کرد: این روند ادامه خواهد داشت تا وکلای متخصص و متعهد تربیت شوند تا به  امور تخصصی بپردازند و یک وکیل به همه پرونده ها ورود نکند. زیرا امور تخصصی وکالت و دادرسی جزو مسائل واجب برای مردم و دستگاه قضایی است.

عبدلیان پور در خصوص سامانه ارجاع مشاوران  ۱۵۱۵ اشاره کرد: این سامانه فعلا صلاحیت در حوزه طلاق را داراست و در دادگاه های خانواده بارگذاری شده و به مشاوران خانواده به صورت سیستمی ارجاع می‌دهد که در آینده نزدیک قابلیت های این سامانه افزایش خواهد داشت.

 رئیس مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص آزمون وکالت یادآورشد: سالی یکبار موظف به برگزاری آزمون وکالت هستیم که ازمان سال جاری برگزار شد و ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون پذیرفته شده اند که از این  تعداد  افراد زیادی پذیرفته خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار