استاندار خوزستان با بیان اینکه ظرفیت بنادر این استان ۸۵ میلیون تن کالا است گفت: هم اکنون ۵/۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) و لنگرگاه‌های خوزستان وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ 04 October 2022

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان روز سه شنبه در نشست شورای بنادر و سواحل استان بیان کرد: نیمی از این ۵/۵ میلیون تن کالا متعلق به وزارت جهاد کشاورزی و نیم دیگر در اختیار بخش خصوصی است که باید تخلیه‌ آنها تسریع شود زیرا بخش تولید نیازمند این کالاها است.

وی گفت: بنا داریم براساس برنامه‌ توسعه‌ای به عنوان بزرگترین بندر در شمال غرب خلیج فارس برسیم و در این راستا طرح بزرگی را دنبال می‌کنیم تا ضمن توسعه آن، ظرفیت‌ها را دو برابر (۱۷۰ میلیون تن) کنیم.

خلیلیان در رابطه با پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بحث بنادر افزود: برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان مطرح است تا بتوانیم از بنادر ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم و تنها به تخلیه و بارگیری اکتفا نشود بر این اساس باید سهمیه‌هایی را در بنادر مستقر کنیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه روغن‌کشی در بندر امام خمینی(ره) ادامه داد:پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این راستا باید تقویت شوند.

استاندار خوزستان همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری افزون بر تجارت در بنادر تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار