رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان؛
کد خبر: ۱۰۷۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ 04 October 2022
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان با اظهار تاسف از اینکه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها کاهش داشته نسبت به شیوع آنفلوآنزای فصلی هشدار داد.
 
به گزارش تابناک همدان به نقل از آوای هگمتان، سید جلال‌‌الدین بطحائی با بیان اینکه هیچ موردی از تب کریمه کنگو و آبله میمون مشاهده نشده، تصریح گفت: کماکان رصد و مراقبت ها در سطح استان انجام می شود.
 
وی ادامه ‌داد: در دو سال گذشته استفاده از ماسک، رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی در عموم مردم به خوبی انجام می شدو موارد ابتلا به آنفلوآنزا بسیار محدود بود.
 
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: متاسفانه امسال استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته، بنابراین احتمال افزایش موارد ابتلا در سطح جامعه بیشتر خواهدبود.
 
وی با تاکید‌بر‌اینکه افراد درصورت مشاهده علائم از جمله‌تب، سرفه، بدن‌درد و عطسه از ماسک استفاده کرده و از حضور در امکان شلوغ خودداری کنند، افزود: علائم آنفلوآنزا شبیه سرماخوردگی است و با آزمایش قابل تشخیص است.
 
بطحائی با عنوان‌اینکه افراد برای تشخیص به مراکز خدمات سلامت یا پزشک مراجعه‌کنند، ادامه‌داد: واکسن پرسنل بهداشت، درمان و اورژانس توسط بخش دولتی انجام می شود و سایر افراد دارای بیماران زمینه‌ای، سالمندان و کودکان از بخش خصوصی تهیه کنند که در سطح داروخانه ها موجود است.
 
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر‌نشان‌کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا بهتر است در اواخر شهریور، یا مهر یا آبان ماه انجام شود تا با توجه شش ماه هوای سرد در همدان‌ ایمنی لازم ایجادشود.
 
*گفتنی است تب بالای (۳۸ درجه سانتیگراد)،درد عضلانی،لرز و عرق،سردرد،سرفه خشک و مداوم ،خستگی و ضعف،گرفتگی بینی وگلو درد از علائم شایع آنفلوآنزا است و فقط با آزمایش از سرماخوردگی قابل تشخیص است/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار