مطالعه محققان اسپانیایی روشن کرده است که افرادی که حداقل ۵ بار در هفته تخم مرغ می خورند چربی کمتری در بدنشان ذخیره شده و لاغرتر می شوند.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 28 September 2022

 

خوردن تخم مرغ  شما را لاغرتر می کند !

 

مطالعه محققان اسپانیایی روشن کرده است که افرادی که حداقل ۵ بار در هفته تخم مرغ می خورند چربی کمتری در بدنشان ذخیره شده و لاغرتر می شوند.

به گزارش تابناک همدان،  محققان اسپانیایی با بررسی عادات غذایی ۳۵۵ دانشجو متوجه شدند دانشجویانی که به طور مرتب صبحانه تخم مرغ می خورند ۴ درصد BMI  بدنشان کمتر از دیگر دانشجویانی بوده که صبحانه دیگری خورده اند.

گفتنی است که شیوه خوردن تخم مرغ ها از اسکرامبل گرفته تا سوخاری یا سرخ شده، همه دوست دارند تخم مرغ هایشان در صبح متفاوت باشد اما اکنون محققان می گویند علاقه شما به نوع  و شکل تخم مرغ تان مهم نیست، آنچه مهم است تعداد دفعات خوردن تخم مرغ در هفته است .

در این مطالعه تاکید شده  افرادی که تقریبا هر روز تخم مرغ می خورند لاغرتر هستند.اگرچه دلیلی بر این نیست که تخم مرغ ها داروی جادویی برای لاغری دارند، اما کارشناسان می گویند این یافته ها نشان می دهد که خوردن بیشترتخم مرغ  "ممکن است به ترکیب بدن سالم تر منجر شود  زیرا چربی کمتری داشته و توده عضلانی بیشتری در بدن ایجاد می کند.

به طور متوسط، افرادی که کمترین تخم مرغ را می خورند، BMI – شاخص توده بدنی - حدود ۲۳,۵  را دارا هستند، در حالی که افرادی که بیشترین مصرف را داشتند، بی ام آی بدنشان حدود ۲۲.۵ بود. هر دو رقم در محدوده سالم در نظر گرفته می شوند. از سوی دیگر افرادی که روزانه یک تخم مرغ می خورند، سطح کلسترول خوب بالاتری دارند. از این رو به عقیده دانشمندان برای کاهش خطر حملات قلبی و سکته، بیشتر تخم مرغ بخورید.

یک مطالعه روی تقریباً ۵۰۰۰ نفر نشان می دهد که شعار تبلیغاتی نمادین دهه ۱۹۶۰ ممکن است در واقع مزایای سلامتی معناداری داشته باشد. در این تبلیغات خوردن تخم مرغ به مردم توصیه می شد.

شرکت‌کنندگانی که یک تخم‌مرغ کامل در روز می‌خورند، سطح پروتئین‌های سالم و کلسترول خوب در خونشان بالاتر و از نوع بدشان پایین‌تر بود.

ترکیبات تخم مرغ از گرفتگی عروق جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد که به نوبه خود خطر حملات قلبی و سکته را به شکل چشم گیری پایین می آورد.

در آخرین مطالعه روشن شده است افرادی که تخم مرغ می خورند پروتئین بیشتری به نام APOA۱ در خون خود دارند که یک واحد سازنده اصلی کلسترول خوب در بدن است.

همه بزرگسالان درگیر در این تحقیق که در Clinical Nutrition منتشر شده است، در محدوده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال بوده اند.  محققان میزان قد، وزن و دور کمر این افراد را اندازه گیری و با دیگران مقایسه کرده اند.

در نهایت تجزیه و تحلیل ها نشان داد افرادی که حداقل پنج بار در روز تخم مرغ می‌خورند نسبت به دو گروه دیگر BMI و درصد چربی کمتری داشتند به نظر می رسد مزایای تخم مرغ صرفاً از پروتئین موجود در این خوراکی ناشی می شود.

دکتر Miriam Garrido-Miguel، نویسنده اصلی این مطالعه، ادعا کرد خوردن بیش از پنج بار تخم‌مرغ در هفته باید برای جمعیت‌های سالم‌تر توصیه شود. ارتباط بین مصرف تخم مرغ و ترکیب بدن به واسطه مصرف پروتئین سالم این غذای مغذی است.

منبع: ایران آنلاین به نقل از ساینس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار