هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از اقتدار، توانمندی و صلابت ایران اسلامی است، دورانی که نشان داد ملت غیور ایران تا پای جان برای حفظ خاک وطن خود ایستاده اند و از مرزهای خود دفاع می کنند.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 27 September 2022

 

دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از اقتدار ایران اسلامی

 هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از اقتدار، توانمندی و صلابت ایران اسلامی است، دورانی که نشان داد ملت غیور ایران تا پای جان برای حفظ خاک وطن خود ایستاده اند و از مرزهای خود دفاع می کنند.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است روزهایی که غیور مردان استان همدان همانند رزمندگان سایر نقاط کشور برای دفاع از این مرز و بوم راهی جبهه های حق علیه باطل شدند تا اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

۳۱ شهریور ۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که امسال این هفته با عناوین ۳۱ شهریورماه با نام "پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت"، اول مهر با نام "معنویت، زنان، خانواده و سلامت"، ۲ مهرماه به نام "ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی"، سوم مهرماه به نام "شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی"، چهارم مهر به نام "دفاع همه جانبه، اصناف و سربازان"، پنجم مهر به نام "وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی"، ششم مهرماه به نام "نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران و روحانیون" و هفتم مهرماه با عنوان "فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان" مزین شده است.

در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت آغاز و در استان همدان نیز در این برنامه ملی از ۲۵ هزار رزمنده پیشکسوت تجلیل شد.

 

دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از اقتدار ایران اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این آیین گفت: امروز نهال انقلاب که پیشکسوتان عرصه مقاومت با دستان خود کاشتند به ثمر نشسته و درختی تنومند شده است که با نقشه ها و توطئه های دشمنان آسیب نمی بیند.

آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی» افزود: دشمن در سال های جنگ به دنبال این بود که نهال تازه کاشته شده انقلاب اسلامی را از ریشه درآورد.

وی با بیان اینکه برای حفظ این درخت به همکاری جامعه اسلامی نیاز است اظهار داشت: دشمن تلاش‌های فراوانی برای آسیب زدن به کشور می‌کند و در جریان اتفاقات اخیر در کشور نیز نقشه‌هایی را طراحی و از لحاظ رسانه‌ای ورود کرده است، اگرچه این نخستین بار نیست اما انقلاب اسلامی مقاوم‌تر از این است که با این حرکت‌ها از پا در بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با قدردانی از زحمات پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس تصریح کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی یک جنبش اجتماعی و حرکتی جدید در عالم مطرح شد که با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت بود.

تدارک ۳۰۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس

هر ساله در هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود که تداعی گر روزهای حماسه و دفاع است و در استان همدان نیز به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان سه هزار برنامه در قالب ۳۰۰ عنوان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان تدارک دیده شد.

سردار «مهدی ظفری» افزود: اجرای این برنامه‌ها با شعار "ما مقاوم هستیم" و بر اساس اندیشه و توجه به اندیشه‌های ولایت با رویکرد خدمت رسانی در دستور کار قرار گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل و این فرهنگ باید در پیچیدگی و مشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه باید قدر این امنیت که مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است را بدانیم اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب باید به واسطه گفتمان سازی بیمه شوند و همه احساس کنند که صاحب ارزش‌های انقلاب هستند.

استاندار همدان: فرهنگ ناب دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

استاندار همدان در نخستین گردهمایی بین المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس استان همدان گفت: در راستای تقویت روحیه انقلابی جامعه باید به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان جهان انتقال داد.

 

دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از اقتدار ایران اسلامی

«علیرضا قاسمی فرزاد» با تاکید بر ضرورت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام دادند که این فرهنگ ناب، رشادت و جانفشانی در دفاع از کیان اسلامی باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی جامعه، تصریح کرد: ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس می‌تواند مرز بین کشورهای جهان را از بین برده و زمینه‌ انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به تمامی جوامع فراهم کند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: در کشور عزیز اسلامی ما اسطوره‌ها و قهرمانان ملی کم نیستند، ما سرداران و اسطوره‌هایی همچون شهید سلیمانی، شهید همدانی و دیگر شهدایی که در سطح استان و ملی مطرح‌اند را داریم که لازم است در باره آن‌ها فیلم، سریال و مستند ساخته شود.

وی تصریح کرد: یکی از آثار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، نشان دادن واقعیت‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان دفاع مقدس به مردم و کشورهای دنیا است. 

استاندار همدان همچنین در آیین رژه نیروهای مسلح نیز گفت: هدف از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ملت ایران تنها گرامیداشت موفقیت در برابر تجاوز و حمله رژیم بعثی با حمایت کشورهای غربی و شرقی نیست بلکه بزرگداشت و افتخاری برای توانمندی ایران اسلامی در مقابله با جبهه کفر است.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: به دنبال پیروزی انقلاب در سایه رهبری امام راحل، دشمن با این باور که می تواند به کشور آسیب بزند با طراحی توطئه های مختلف در نهایت جنگ تحمیلی علیه این کشور را آغاز کرد.

رزمندگان اسلام با دست خالی ولی با توانمندی در برابر دشمن ایستادند

قاسمی فرزاد گفت: در آغازین روزهای جنگ تحمیلی به علت فرار برخی سران نظامی خودفروخته و نبود تجربه کافی برای مقابله و مواجهه با دشمنان، جوانان متعهد، متخصص و غیور ایران اسلامی با اتکا به سلاح ایمان و با اراده ای قوی، محکم و استوار در برابر دشمن ایستادند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مشحون و مملو از ایثارگری و دلاورمردی رزمندگان اسلام و جوانان برومند این سرزمین در قالب نیروهای مسلح، بسیج و مردم است که با دست خالی ولی با اقتدار و توانمندی در برابر دشمن ایستادند.

برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب با محور ادبیات پایداری و مقاومت در همدان 

مدیر ادبیات اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ‌همدان از برپایی سومین نمایشگاه تخصصی کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس با محوریت ادبیات پایداری و مقاومت در مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس همدان خبر داد.

محمد برخوردار با بیان اینکه کتاب‌ها در این نمایشگاه با ۲۵ درصد تخفیف عرضه می شود اظهار داشت: موضوعات کتاب‌ها شامل کودک و نوجوان، خاطره و تاریخ شفاهی، مستند روایی و کتاب‌های صوتی است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب ادبیات پایداری و مقاومت در همدان با حضور نویسندگان ادبیات پایداری و مقاومت تا هشتم مهر در مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان برای حضور علاقه‌مندان برپا است.

نمایشگاه بزرگ توانمندی ها و اقتدار با ۵۰ غرفه در باغ موزه همدان

سومین نمایشگاه بزرگ توانمندی ها و اقتدار با ۵۰ غرفه به صورت شاخص در باغ موزه دفاع مقدس همدان به مناسبت چهلمین و دومین سالگرد دفاع مقدس گشایش یافت.

 

دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از اقتدار ایران اسلامی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان راه اندازی این نمایشگاه را با نگاه خدمات‌رسانی به مردم اعلام کرد و اظهار داشت: نمایشگاه ما مقاوم هستیم به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار دفاع مقدس امسال ما مقاوم هستیم برپا شده است.

سردار «مهدی ظفری» خاطرنشان کرد: تجهیزات نوین دفاعی، نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع مقدس، غرفه های فرهنگی و هنری، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، مشاوره رایگان و ویزیت پزشک رایگان در این نمایشگاه دایر است.

وی افزود: رده های نظامی و انتظامی، دستگاه های دولتی، سپاه، ارتش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پدافند هوایی غرب کشور، پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، پادگان قهرمان، هلال احمر، کانون پرورش فکری، استانداری، اداره برق، مرکز اسناد غرب کشور، شهرداری همدان، جهاد کشاورزی و ۲۲ پایگاه بسیج نمونه محلات استان در برپایی این نمایشگاه به ارائه خدمات پرداختند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دفاع مقدس با ۵۰ غرفه به صورت شاخص تا هفتم مهر در باغ موزه دفاع مقدس شهرستان همدان آماده بازدید عموم علاقه مندان است تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان بازخوردها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، نظامی و غیره، اقتدار و خودکفایی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 

نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس راهکار مهم برای صیانت از جوانان در برابر تهاجم فرهنگی 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس، ۲۰ عنوان ویژه برنامه‌ با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و آزادگی در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

«مجید صفدریان» با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس ظرفیت گسترده ای برای جذب جوانان دارد، افزود: دفاع مقدس اگر به درستی تبیین نشود، ارزش‌های آن توسط دشمنان تحریف و به نوع دیگری بیان خواهد شد.

وی، کیفی سازی برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت جهاد تبیین و ایثارگران حاضر در جبهه ها را ضروری دانست و اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس یکی از راهکارهای موثر برای صیانت از جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

صفدریان تصریح کرد: دیدار و دلجویی از خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس با همکاری مدیران دستگاه دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی و نواختن زنگ ایثار در ۶ مهرماه از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان است.

برگ برگ تاریخ هشت سال دفاع مقدس سرشار از حماسه، ایثار، مقاومت و سلحشوری رزمندگان و غیور مردانی است که برای دفاع از این سرزمین از جان خود گذشتند تا یک وجب از این خاک به دست دشمنان نیفتد و اکنون همه باید برای تبیین این ارزش ها به نسل جوان و حفظ آن تلاش کنند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار