مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی روند کاهشی داشته و طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که تنها در ۲۹ درصد اماکن این مولفه رعایت شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 26 September 2022

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی روند کاهشی داشته و طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که تنها در ۲۹ درصد اماکن این مولفه رعایت شده است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «لیدا رفعتی» اظهار داشت: هیچیک از مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی و پایانه های مسافربری درون شهری فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند همچنین میزان رعایت این مولفه در مراکز تفریحی ۱۰ درصد، پایانه های مسافربری برون شهری ۱۳ درصد و مراکز ورزشی ۱۶ درصد است.

وی افزود: همچنین به دنبال بازرسی صورت گرفته از سه هزار و ۷۷۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۲ هزار و ۴۰۰ واحد معادل ۶۴ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۱۷ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان مربوط به سالن های سینما و تئاتر، استادیوم، مراکز تفریحی، استخرهای شنا، پایانه های مسافربری درون و برون شهری صفر است.

رفعتی اظهار داشت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته از سه هزار و ۷۷۵ واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان سه هزار و ۱۱۵ واحد معادل ۸۳ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تزریق واکسن توسط خدمات دهندگان در اماکن عمومی نیز بررسی شد که طبق آخرین اطلاعات دریافتی ۸۳ درصد از آنها واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: در یک هفته گذشته ۷۴۵ واحد متخلف به علت بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مرجع قضایی معرفی و ۴۵ واحد نیز پلمب شد.

رفعتی ادامه داد: در این مدت زمان ۱۰ نانوایی، ۲ استخر شنا و ۲ رستوران به علت بی توجهی به تذکر و اخطارهای کارشناسان بهداشت محیط و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، چهار شهرستان تویسرکان، ملایر، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و  ۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار