کتاب «تاریخ معاصر همدان؛
در مراسمی کتاب «تاریخ معاصر همدان؛ تحلیل عصر مظفری و مشروطه» اثر شهرام غفوری، از سری کتاب‌های دانشنامه استان همدان در کتابخانه مرکزی همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 24 September 2022

شهرام غفوری گفت: پس از بررسی اولیه و ارائه آن از سوی حوزه هنری پیشنهاد شد که دوره ناصری و دوره پهلوی نیز به آن افزوده شود و کتاب در سه جلد تدوین شود که در حال حاضر جلد دوم آن منتشر شده است.

او با بیان اینکه دکتر زارعی مهرورز، عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا از نظر علمی و جواد محقق از نظر فرهنگی کتاب را بررسی کردند و نکات ارزشمندی را گوشزد کردند که اعمال شد گفت: بسیاری از منابع کتاب از بخش دکتر اذکایی استفاده شده و از مقالات و آثار ایشان نیز بسیار استفاده شده است.

نویسنده کتاب «تاریخ معاصر همدان؛ تحلیل عصر مظفری و مشروطه» با بیان اینکه مبنای این کتاب تاریخ اجتماعی همدان است ادامه داد: تا کنون جز پرویز اذکایی کسی به تاریخ اجتماعی همدان نپرداخته بود و این کتاب در ادامه آثار اوست.

در مراسم رونمایی از این کتاب، محققان و نویسندگانی، چون پرویز اذکایی، جواد محقق، میرهاشم میری، عباس زند، مسعود میدانچی و علاقمندان تاریخ و همدان شناسی حضور داشتند.

حمایت از نویسندگان بومی رویکرد کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: پرداختن به تاریخ و مطالعه آن برای هر یک از اقشار جامعه ضروری است و آن‌ها را در مسیر زندگی یاری می‌دهد، به همین منظور مطالعه کتب تاریخی به ویژه آثاری که در باره کشور و محل تولد آدمی است همواره مورد تأکید بزرگان علم و دانش بوده است.

عاطفه زارعی گفت: نویسنده کتاب «تاریخ معاصر همدان؛ تحلیل عصر مظفری و مشروطه» از همراهان همیشگی کتابخانه‌های عمومی است و بار‌ها مباحث مربوط به تاریخ معاصر با حضور ایشان به نقد و بررسی گذاشته شده است و از جمله برنامه‌های پر مخاطب کتابخانه‌های عمومی بوده است.

او گفت: رویکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان حمایت از نویسندگان بومی به شیوه‌های مختلف از جمله خرید آثار و برگزاری نشست‌های رونمایی، نقد و معرفی است که در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار